Resonatie uitlaat, hoort dit vast of los?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Carl
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Resonatie uitlaat, hoort dit vast of los?

11 mei 2009, 11:26

Bij een bepaald toerental hoor ik een resonantie volgens mij afkomstig van de uitlaat.

Onderstaande foto is genomen van de uitlat direct na het flexibele stuk van wat van de motor afkomt, na de flens is een lasnaad? te zien, echter mijn uitlaat kan na die lasnaad nog schuiven richting de flens.

Is de lasnaad een lasnaad ? en hoort de uitlaat hier dus vast te zitten ? Daar waar je metaal ziet zonder roestaanslag kan de uitlaat dus bewegen.

Who knows ?

Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 mei 2009, 12:38

Het lijkt wel of ie in en uit kan schuiven....

Volgens mij hoort dat niet te kunnen. Kan toch nooit gasdicht zijn.
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

11 mei 2009, 12:46

Ik heb ook resonatie en vind het behoorlijk irritant, maar mijn uitlaat is het niet, hitteschild komt bij mij meer in de richting. Alles al gecheckt en verbogen maar nog steeds geen resultaat, en ik vind het een enorm irri geluid. :evil:
Black_Devil
Mod virus alert!
Mod virus alert!

11 mei 2009, 14:22

Mijn rechter uitlaatpot maakt ook een irri geluid tussen de 1800 en de 2000 toeren,en dat is net een fijn toerental als je gewoon in de stad rijdt ofzo,,ZO irritant..Bij mij is het trouwens een schotje in mn uitlaat

Daaan
MaVaEe
Koeien-teller

11 mei 2009, 14:29

Blont-007 schreef:Ik heb ook resonatie en vind het behoorlijk irritant, maar mijn uitlaat is het niet, hitteschild komt bij mij meer in de richting. Alles al gecheckt en verbogen maar nog steeds geen resultaat, en ik vind het een enorm irri geluid. :evil:
Ook ik heb dat... :(
Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 mei 2009, 14:39

Blont-007 schreef:Ik heb ook resonatie en vind het behoorlijk irritant, maar mijn uitlaat is het niet, hitteschild komt bij mij meer in de richting. Alles al gecheckt en verbogen maar nog steeds geen resultaat, en ik vind het een enorm irri geluid. :evil:
Bij mij kwam de Milltek soms tegen het verstevigingskruis wat de cabrio heeft. De Milltek is van RVS en die wordt behoorlijk wat langer en korter en kan daardoor het kruis raken. Misschien is dat de oplossing Blont.
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

11 mei 2009, 15:56

Peter dat dacht ik eerst ook, maar daar hebben we ringen tussen gedaan en nu raakt de uitlaat het kruis niet meer, het is denk ik toch het hitteschild, alleen de vraag is waar. Bij mijn witte S geen problemen mee gehad eigenlijk. :(
coendek
Stoepsleutelaar

11 mei 2009, 16:00

@ida.. zal zondag ff kijken..
Carl
Mod virus alert!
Mod virus alert!

11 mei 2009, 19:58

Meer mensen met het probleem als met de oplossing :mrgreen:

Mij lijkt het niet nodig dat de uitlaat na de flens los zou moeten kunnen zitten, waar is anders die flens voor. Het lijkt op een schuifpassing, maar inderdaad gasdicht zal het niet zijn, misschien is daar ook geen druk meer aanwezig.

Bij wie zit de uitlaat daar vast ??

Misschien kom ik er zo achter :mrgreen:
Carl
Mod virus alert!
Mod virus alert!

26 mei 2009, 21:44

Geluid treed op rond de 2100 toeren.
Shadow_Breaker
GPc-0001

27 mei 2009, 13:48

Carl schreef:Geluid treed op rond de 2100 toeren.
In elk geval MOET het daar vast zijn, zo krijg je een druk verlies en dat is zeker niet goed, hoogstwaarschijnlijk is hier ooit eens iets aangepast geweest want dit is echt niet standaard.

@ Blont, met de Milltek heb ik ook dit probleem en ik heb het alleen als hij koud staat, want als hij warm is loopt hij echt lekker zonder getril en zonder abnormale geluiden, je kan best even checken of de buis + eerste demper van de milltek niet verkeerd zit (deze kan je zonder problemen draaien en terug vastzetten) ik heb ondekt dat bij mijn milltek een hoek staat van 82 graden op de aansluiting met de cat dus als je em omdraaid komt hij hoger of lager te staan ;) misschien ben jij er iets mee. bij mij is het probleem dat mijn ophangingsrubbers in het midden versleten zijn en de uitlaat enorm hard kan bewegen daardoor :s
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

30 jun 2009, 23:17

Hey Carl,

Vandaag hebben ze mijn autootje ffies op de brug gehad en eens goed gezocht, bleek er een stuk hitteschild los te zitten bij het aircoafvoer onder de auto, dat is nu vastgezet en meer naar boven richting het motor gedeelte idem dito, ik heb nog niet veel gereden maar niks meer gehoord dus ben benieuwd of het helemaal weg is, ik hou je op de hoogte!
O ja tussen de verstevigingsstangen zijn nog wat ringen gezet zodat daar de uitlaat ook niet meer tegen de stangen kan gaan!
Carl
Mod virus alert!
Mod virus alert!

15 jul 2009, 17:19

Ik heb het deel op de foto opnieuw laten lassen zodat de uitlaat daar niet meer kan schuiven. Na het bekijken van diverse foto's leek ook inderdaad dat het daar vast hoorde te zitten.

De resonantie is nu weg.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”