Ik heb onze mini cooper cabrio laten repareren bij Zwartepoorte Goes. Mondeling (ja stom) een prijs afgesproken . " rond de 1000€ meneer" Wat denk je auto ophalen en inderdaad 1090 € dus ja rond de 1000€ toch . niets aan de hand . tot ik na een paar dagen nog een rekening kreeg van 500€!!! . " ja meneer we waren de onderdelen vergeten te facturen" "maar beste Zwartepoorte dan moet ik toch niet rond de 1000€ betalen maar 1500€!!! " klop beste Mini bestuurder maar dat had ik u toch aangegeven " rond de 1500€ " Nee rond de 1000€ ............... "beste " (not)dealer. nee rond de 1500€ en graag direct betalen u heeft al een aanmaning in de bus...........
Wie heef ook soort gelijke ervaringen bij Zwartepoorte Goes???
Als ze voor 500€ onderdelen zijn vergeten moeten het wel hele dure onderdelen zijn, maar wel erg vreemd als ze daar achteraf mee komen en je zo in een hoek duwen...
ik blijf er bij dat je als consument geen flauw idee hebt van wat garages rekenen en doen aan je auto...
zo heb ik bij Ekris een keer de auto weer megekregen met de melding, ja uw stuurbekrachtiging is stuk. 1000,- alstublieft. Oh niet... dan moet u het zelf weten, we hebben wel meer koeling geplaatst dus wel even 90,- afrekenen.. ?! uh meer koeling? na controle thuis..... niks geen meer koeling... daarna naar mini amsterdam gegaan. weet u wat wij betalen mee, mini NL betaald wat mee en u betaald 200,- na drie jaar nieuwe pomp plus twee jaar garantie op de pomp... de ene garage is de andere niet.
Maar geen idee wat jij hier aan kan doen. ik ben vaak moedeloos weggelopen bij een garage. Betaald en gedacht dit was de laatste keer hier.
Wat moest er gerepareerd worden? Zoals je het nu laat aanzien, praat je over €1000 arbeidsloon en €500 aan onderdelen? Of hebben ze een aantal onderdelen wel al berekend in die €1000 maar vergeten om de andere onderdelen in rekening te stellen?
Ik heb zelf met Ad Smelt in Bussum een ongeveer vergelijkbaar probleem gehad. Achteraf hoefde ik nog maar 1/3 van de rekening te betalen. Is dus prima opgelost achteraf. Men had veel meer onderdelen vervangen zonder vooraf dit te melden. Tja, dan dok ik ook niet, simpel! Als je voor een opdracht gaat voor vervanging van een onderdeel en men vervangt meer dan is afgesproken, hoef je dit niet te betalen en kan je het gerust op een rechtzaak aan laten komen. Ik heb deze info ook juridisch ingewonnen.
De vraag in jouw geval blijft, welke reparatie moest er worden uitgevoerd en zijn ook alleen maar deze onderdelen vervangen of veel meer?
Het was 500€ onderdelen en 1000€ arbeid. Maar ik had mondeling 1000€ totaal afgesproken. Helaas wel mondeling en niet schriftelijk.
Maar wat zijn die lui klant onvriendelijk zeg in Goes.
Heb vanochtend en mail gedaan naar Mini Nederland want de reparatie is ook nog eens niet goed gedaan.
Dacht als je 3500€- tot 4000€ aan reparatie betaald dat je ook een beetje service mag verwachten. Weet dat ze die marge aan een nieuwe auto leveren niet verdienen.
Ene Ko Tramper noemt zichzelf op zijn kaartje " after sales manager"
en dan mijn auto zo mee geven. >
Een nietsnut dat is het
ben benieuwd hoe de service bij mini nederland is???
Waaattttt? €1000 arbeidsloon? Hebben ze er een hele nieuwe kap op gezet of zo??...
€1000 = ongeveer 14 uur arbeid. Waar zitten die €500 in dan? Onderdelen van de kap zelf?
Een mondelinge overeenkomst is rechtsgeldig, echter, met een getuige sta je sterker. En ach, in de meeste gevallen sta je samen met een verkoper of monteur en niet met meer mensen...
This sucks major! Hoop voor je dat je nog niet hebt betaald en wacht op de uitspraak van Mini Nederland. Ik denk dat zij hun vingers niet willen branden en je opnieuw verwijzen naar de dealer om er samen uit te komen. Jouw "reparatie" is niet naar tevredenheid en dus moet men het opnieuw doen, zonder kosten.
Sterkte ermee verder maar dit is een schandalige houding van deze dealer! Goed dat jij je beklag hebt gedaan bij Mini Nederland. Misschien sta je met jouw klacht niet alleen tegenover deze dealer?....