Gordellampje en anticarjacking?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
minipino77
Enthousiast
Enthousiast

Gordellampje en anticarjacking?

05 jul 2009, 20:52

Hoi,

Hoe weet ik of mijn mini een gordelcontrolesysteem :shock: heeft? Er brand wel het controle lampje van de gordel bij starten en gaat ook weer uit. Als ik zonder gordel :cry: weg rijd gebeurt er vervolgens niets. Moet je dit activeren of heb ik dat gewoon niet??

Er is me ook gezegd dat de veregrendeling automatisch na enkele km inspringt. IS dit ook iets dat geactiveert of E.D. is, of moet de mini ermee uitgerust zijn. HEt hendeltje in de auto werkt uiteraard gewoon wel, het gaat meer om dat de vergrendeling automatisch inspringt.

Wie weet het :lol:
Mini Cooper countryman :rijden
jstuyts
Mod virus alert!
Mod virus alert!

05 jul 2009, 21:09

Over dat eerste heb ik dezelfde vraag. Bij mij brand ook het lampje bij het starten en daarna gaat ie uit. Hij gaat ook niet piepen als je hem niet aan hebt... opzich niet erg, maar als het zou moeten werken wil je liever gewoon dat het werkt...

Over dat tweede, automatisch vergrendelen na het wegrijden, is volgens mij een optie die je bij de dealer moet laten activeren, is een kwestie van een preset in de software om zetten. Netzoals je kan kiezen van follow me home verlichting en de derde knop op de afstandsbediening en allemaal van dat soort dingen.
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

05 jul 2009, 22:17

Dat gordellampje gaat alleen maar uit als je start, maar meer ook niet.

Anti carjacking is een optie die ze bij de dealer kunnenn activeren!
Ik geloof alleen nog niet bij de aller eerste modellen!
Brullie
4 op een rij!
4 op een rij!

Re: Gordellampje en anticarjacking?

17 jul 2009, 09:41

Er is me ook gezegd dat de veregrendeling automatisch na enkele km inspringt. IS dit ook iets dat geactiveert of E.D. is, of moet de mini ermee uitgerust zijn. HEt hendeltje in de auto werkt uiteraard gewoon wel, het gaat meer om dat de vergrendeling automatisch inspringt.

Laatst genoemde kan je bij de dealer laten programmeren. Geen probleem. Kosten? Geen idee...
Suc6!

Greetz, Hans
!!! ENJOY THE MINI LIFESTYLE !!!
dylan159
One wheel wonder
One wheel wonder

18 jul 2009, 20:40

jstuyts schreef:Over dat eerste heb ik dezelfde vraag. Bij mij brand ook het lampje bij het starten en daarna gaat ie uit. Hij gaat ook niet piepen als je hem niet aan hebt... opzich niet erg, maar als het zou moeten werken wil je liever gewoon dat het werkt...

Over dat tweede, automatisch vergrendelen na het wegrijden, is volgens mij een optie die je bij de dealer moet laten activeren, is een kwestie van een preset in de software om zetten. Netzoals je kan kiezen van follow me home verlichting en de derde knop op de afstandsbediening en allemaal van dat soort dingen.
Is dat van die gordel ook niet een optie dan?? Waarom zou je er zo'n lampje in doen dat vervolgens niets doet. Ik heb dat inderdaad ook en ik wil het ook werkend hebben. Ik moet volgende naar de dealer, ik zal het eens vragen als niemand het hier weet. Een andere vraag anders. Piept de gordelwaarschuwer bij iemand wel?!?!?!
minipino77
Enthousiast
Enthousiast

18 jul 2009, 22:32

Nee, bij mij piept ie ook niet, alleen gaat het lampje aan en weer uit. Ben benieuwd?
Mini Cooper countryman :rijden

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”