Kleine slijtplekken cabriodak
- dylan159
- One wheel wonder
Bericht
Kleine slijtplekken cabriodak
Hoi, ik heb een vraag ik heb 2 kleine slijtplekken op mijn cabriodakje. Ze zijn ongeveer een halve cm groot en zitten voor het achterraam aan de bovenkant. Ik heb gekeken en het is waar het dak de achterkant van het dak raakt bij het openen. Hebben meer mensen hier last van, of is het een afstellingsprobleem??? Is er wel eens iemand geweest die een cabriodak heeft vervangen voor eigen kosten?? Zo ja hoe veel kost zoiets?? Mijn dak is nu 4 jaar oud. Alvast bedankt voor de antwoorden. Groeten
- dylan159
- One wheel wonder
Bericht
Ja dat heb ik ook gehoord.Ga dinsdag langs de dealer ben benieuwd. Schijnt toch een fabricage fout te zijn bij mini's gebouwd voor maart 2005Jurgen schreef:Heb ik ook gehad, is vervangen onder garantie (terwijl de garantie al afgelopen was).
- dylan159
- One wheel wonder
Bericht
Helaas de extra garantie liep maar tot december 2008. Ik heb wel een brief waar instaat dat het een fabricage fout is!!! Zijn er nog meer mensen met dit probleem. Ik wil een klachtenbrief schrijven naar mini-nederland. Nog meer mensen interesse??? Wie weet komt er wat uit. Een nieuwe kap + installeren kost 2600 Euro. Dat is veel geld na 4 jaar!!! Laat aub weten of ik de brief namens meer mensen moet sturen!!
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Ik heb wel het probleem maar omdat mijn auto nog garantie heeft, doe ik het brieven schrijven liever nog even zelf.
Het probleem is altijd het ergst geweest bj de blauwe daken. De groene en zwarte daken hebben er al minder last van. Waar heb je vandaan dat het tot maart 2005 is? Want mijn auto is later gebouwd.
Het probleem is altijd het ergst geweest bj de blauwe daken. De groene en zwarte daken hebben er al minder last van. Waar heb je vandaan dat het tot maart 2005 is? Want mijn auto is later gebouwd.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- dylan159
- One wheel wonder
Bericht
Hoi Marcel. Ik heb het programma BMW TIS mogen bekijken. dat is een service/onderhouds handleiding. In een service mededeling aan de dealers staat het hele verhaal. Tot december 2008 mocht de dealer (alleen als de klant er over klaagde, ook zo lekker vaag dus), de kap vervangen en dan meteen een standaard set inbouwen zodat het probleem verholpen zou moeten zijn. Ik heb trouwens een zwart dak en heb flinke slijtplekken aan de linker kant. De brief schrijven is inderdaad ook bedoeld voor mensen die nu buiten de boot vallen en wel met een kapot dakje zitten.Marcel Always Open schreef:Ik heb wel het probleem maar omdat mijn auto nog garantie heeft, doe ik het brieven schrijven liever nog even zelf.

- martin1966
- Nieuwsgierig
Bericht
Hoi Dylan,
Ben je al bij de dealer geweest voor je kap. ben wel benieuwd wat ze zeggen.
Mijn Mini is bijna 5 jaar oud en er zit nu zelfs al een gaatje links achterin de kap
Ik heb de Mini zelf ingevoerd, dus iets van garantie zal wel moeilijk worden
Groeten Martin
Ben je al bij de dealer geweest voor je kap. ben wel benieuwd wat ze zeggen.
Mijn Mini is bijna 5 jaar oud en er zit nu zelfs al een gaatje links achterin de kap

Ik heb de Mini zelf ingevoerd, dus iets van garantie zal wel moeilijk worden

Groeten Martin
- WoK
- Volledig MINI minded!
Bericht
Voor het geval dat het zover zou moeten komen dat vervanging noodzakelijk is. Neem dan even contact op met mij...
Dan kan ik bij een vriend van mij informeren wat het zou moeten kosten.
Hij is namelijk autobekleder, en hij vervangt wel vaker cabrio dakjes en raampjes....
Zou me niet kunnen voorstellen dat dat 2600 euro zou moeten kosten....
Dan kan ik bij een vriend van mij informeren wat het zou moeten kosten.
Hij is namelijk autobekleder, en hij vervangt wel vaker cabrio dakjes en raampjes....
Zou me niet kunnen voorstellen dat dat 2600 euro zou moeten kosten....
- H en S
- Volledig MINI minded!
Bericht

Mini Cooper S Countryman All4, F60. S Cabrio F57, Mini Cooper One, Mini Countryman Cooper S All4, Mini Cooper S Cabrio R57
Wij hebben een nieuwe Cabrio (R57) en ook deze laat na twee maanden al dezelfde plekken zien. Nu hebben we de laatste tijd ook wel erg veel gebruik gemaakt van de mogelijkheid om open te rijden maar toch. Ik hou het wel in de gaten en za, indien het erger wordt, de dealer hier op aanspreken.

Mini Cooper S Countryman All4, F60. S Cabrio F57, Mini Cooper One, Mini Countryman Cooper S All4, Mini Cooper S Cabrio R57
- Pretty Cooper
- Bling-Bling Queen
Bericht
gr, PC

-The MINI is simply too beautiful to be true-
zo hey das snel, ja goed in de gaten houden!!!hanskramer schreef:Wij hebben een nieuwe Cabrio (R57) en ook deze laat na twee maanden al dezelfde plekken zien. Nu hebben we de laatste tijd ook wel erg veel gebruik gemaakt van de mogelijkheid om open te rijden maar toch. Ik hou het wel in de gaten en za, indien het erger wordt, de dealer hier op aanspreken.

gr, PC

-The MINI is simply too beautiful to be true-
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors