JCW luchtfilter vervangen

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 aug 2006, 09:39

Die klep kan je er zo uithalen.. zit ook een soort vacuummotortje in en die zit ook maar met 2 schroeven vast, dus dit kan altijd nog.. :wink:
weet niet of die dan echt meer vermogen levert bij lage toeren want dan heb je die lucht toch niet nodig..
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 aug 2006, 09:40

Hans schreef:weet niet of die dan echt meer vermogen levert bij lage toeren want dan heb je die lucht toch niet nodig..
Nee, maar geeft dan miss wel een betere respons op het gas.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 aug 2006, 09:43

Nou, dat is niet echt nodig bij een GP :wink: (wat gaat dat ding HARD!!! pfff..)
Rob
4 op een rij!
4 op een rij!

30 aug 2006, 21:23

Hans,

Geen kit benodigd gehad, het GTT filter sloot mooi aan, misschien toch iets anders bij de GP intern het luchtfilterhuis. Zelf merk ik wel verschil in geluid en idd niet in vermogen. Kan zijn omdat bij de GP het toch al wat anders is dan bij JCW kit (210). Wel heb ik er nu een TB opzitten van 62 mm met crank pulley2% en grotere intercooler. Die sluit beter aan bij de compressor pulley. Dat is goed merkbaar, de compressor jankt als nooit tevoren. Op 22/9 volgt nog finetuning bij Brasspenning op de dynobank. benieuwd wat dat opleverd.
Groet,
Rob
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

18 sep 2006, 20:26

Rob, heb je nog software moeten veranderen voor de throttle body of ga je dat juist doen bij Braspenning. Ik zit er ook over te denken een grotere throttle body te nemen en na het (op termijn) nemen van een andere kop ook de software op maat te laten maken. Ik heb alleen gelezen dat door de grotere throttle body de motor slechter stationair kan gaan lopen.
Bijna 22/9 trouwens :)

Hier trouwens een berichtje van iemand op mini2.com die het JCW race-filter heeft gemonteerd.
Rob
4 op een rij!
4 op een rij!

19 sep 2006, 23:33

Berthil,

de grotere TB heeft geen invloed op het stationair lopen van de motor, althans ik merk daar niets van. Wel voel je een flat spot rond de 3000 toeren doordat de verhouding lucht/brandstof uit balans is. Helaas gaat vrijdag niet door. Braspenninh heeft laten weten hier bij nader inzien geen oplossing voor te hebben d.m.v alleen software matige aanpassing. Alleen in combinatie met verandering aan de compresoor zou het kunnen. Dat zie ik niet zo zitten.
Groet,
Rob

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”