Weer eens een raar versnellingsbak geluid...

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
MaVaEe
Koeien-teller

Weer eens een raar versnellingsbak geluid...

26 nov 2009, 11:43

Al een jaar lang heeft mijn MINI last van het volgende:

Wanneer de MINI s'morgens wakker word om mij naar mn werk te brengen in de koudere maanden van het jaar heb ik last van een licht schavend geluid als ik in de 2e versnelling rij. Dit geluid houd op als ik de snelweg oprij na +- 5km en als ik om 17:00 weer naar huis rij heb ik er ook geen last van.

Het probleem doet zich dus enkel voor in de winter, alleen in de 2e versnelling en wanneer de MINI de hele nacht in de kou heeft stilgestaan. Doordat dit geluid niet constant aanwezig gok ik(en hoop ik) erop dat het niet het bekende Midland probleem maar iets anders. Iemand die eerder van dit probleem heeft gehoord? :)
Afbeelding
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 nov 2009, 13:07

Bij mijn vorige Cooper had ik ook iets soortgelijks zoals jij beschrijft. Dit was al toen ik hem als MINI Next kocht. Ik heb er daarna 3 jaar (100.000 km) mee gereden. Er stond toen ik hem verkocht ca. 130.000 km op de teller. De volgende eigenaar heeft er ook nog een jaar mee gereden en de bak is nog steeds heel. Waarschijnlijk is het wel iets met de versnellingsbak maar in een beginstadium of zo. Bij alle bakken die echt stuk zijn gegaan waren er heftigere geluiden hoorbaar en ging het binnen enkele dagen/weken mis.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
MaVaEe
Koeien-teller

26 nov 2009, 13:29

Ok thanks Sepp 8). Ik blijf er ook gewoon mee doorrijden omdat mijn MINI dit al zon tijd heeft en er nog niks aan de hand is. Waarschijnlijk als ik hem nu bij de dealer neer zet om er naar te laten kijken ziet die weer euro's in zijn ogen en wil die de bak gaan vervangen... :(
Afbeelding
MINIchica
Mod virus alert!
Mod virus alert!

27 nov 2009, 20:05

You've got PM :))
Afbeelding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”