Cooper S 2003 met te weinig vermogen
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Even de zoekfunctie gebruiken levert dit op. Op realoem kun je ook zien waar die zit.mushrop schreef:ennnn waar moet ik dan zoeken, ik denk namelijk dat ik hetzelfde probleem heb, of hoop eigenlijk dat dit het probleem is....
spenki schreef:Die by-pass klep zit zo ongeveer als je met je hand tussen de intercooler en de luchtfilter buis door naar
beneden gaat en dan naar links.
Het is moeilijk uit te leggen maar als je er met een lamp tussen door schijnt dan zie je het grote gasklephuis
en daar iets achter/onder zit nog en soort klein klepje met een plastik hefboompje er aan vast.
Als je motor uit is moet het hefboompje tegen z'n aanslag zitten en niet los ervan staan.
Ik weet niet wat ie kost want ik hed er nog een liggen.
De de-en montage is behoorlijk veel werk maar ik ken een truukje.
Je kunt hem ook uittesten dmv proefrit.
Optrekken in 1e versn dan naar 2e versn en helemaal doortrekken t/m ca 6200 toeren.
Als ie niet goed werkt klapt de motor in de noodloop en gaan div lampjes branden oa ASC/ABS en motorstoring.
Auto stopzetten en daarna starten en hij loopt weer gewoon.
Genoeg info?
- ejbeuvi
- Nieuw Lid
Bericht
Cooper S 2003 met te weinig vermogen
Hallo Allemaal,
Gisteren de Cooper S maar weer eens op de testbank gezet en het is niet te geloven maar ipv de 124 Pk van 3 weken geleden zat ie nu op 170 Pk met een koppel van 200 !!
Jullie lezen het goed, ik scrijf zat ie op 170 PK, want hij zit nu op 193 Pk met een koppel van 220!!!! Inderdaad, gisteren ook gelijk maar ff laten tunen. Alleen software ( OBD tuning ).
Groetjes
Erik-Jan
Gisteren de Cooper S maar weer eens op de testbank gezet en het is niet te geloven maar ipv de 124 Pk van 3 weken geleden zat ie nu op 170 Pk met een koppel van 200 !!
Jullie lezen het goed, ik scrijf zat ie op 170 PK, want hij zit nu op 193 Pk met een koppel van 220!!!! Inderdaad, gisteren ook gelijk maar ff laten tunen. Alleen software ( OBD tuning ).
Groetjes
Erik-Jan
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors