Lekkage links voor

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
WimS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Lekkage links voor

13 sep 2009, 16:05

Mhmmm kom ik net terug van de voetbal , dacht ik ik rij nog even langs de garage.
Zie ik tot mijn groote schrik een natteplek onder me voor bumper :(
Ik even met me hand eronder door en aan de linkerkant is het nat en een beetje vettig (ruikt ook een beetje) .
Iemand enig idee wat het kan zijn (koelvloeistof is volgens mij groen en de vloeistof die ik zie is doorzichtig).
Ik weet niet wat het is maar ga morgen wel even langs me garage heb gelukkig 6 mnd bovag garantie .
MCS 2004
marcelclemens
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

13 sep 2009, 16:13

Waarschijnlijk is het een motorsteun die lek is, dat is een bekend probleem.
Ester
Mod virus alert!
Mod virus alert!

13 sep 2009, 16:16

Wij hebben ook wel eens lekkage gehad linksvoor.
Alleen gebeurde dat alleen als het flink had geregend en regenwater stinkt niet en voelt niet vettig aan.
Succes bij de garage en ik hoop dat het niets ernstig is.
Afbeelding
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

13 sep 2009, 20:25

Wim, als het de radiateur, condensor airco, of motorsteun niet is heb je ook nog een kleine kans dat het de hulpcylinder vd koppeling is. Die zit ook linksvoor maar iets verder achter de bumper.
WimS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 sep 2009, 21:32

Che schreef:Wim, als het de radiateur, condensor airco, of motorsteun niet is heb je ook nog een kleine kans dat het de hulpcylinder vd koppeling is. Die zit ook linksvoor maar iets verder achter de bumper.

Bedankt voor het meedenken mensen 8)

Ik heb net nog even gekeken en denk niet dat het de motorsteun is tevens is het volgens mij ook geen koelvloeistof.
Airco heb ik al een poos niet aangehad dus die is het denk ook niet.
Dus misschien die hulpcylinder van de koppeling , weet je ook of daar heel dunne olie inzit ?

En wat kost dat ?
MCS 2004
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

13 sep 2009, 21:55

WimS schreef:
Che schreef:Wim, als het de radiateur, condensor airco, of motorsteun niet is heb je ook nog een kleine kans dat het de hulpcylinder vd koppeling is. Die zit ook linksvoor maar iets verder achter de bumper.

Bedankt voor het meedenken mensen 8)

Ik heb net nog even gekeken en denk niet dat het de motorsteun is tevens is het volgens mij ook geen koelvloeistof.
Airco heb ik al een poos niet aangehad dus die is het denk ook niet.
Dus misschien die hulpcylinder van de koppeling , weet je ook of daar heel dunne olie inzit ?

En wat kost dat ?
Wim daar zit gewoon remolie in en die is idd dun.
Vgl mij hoeft dat ding niet zo duur te zijn maar als je toch garantie hebt dan hoef je je sowieso niet zoveel zorgen te maken toch ?

ps klik even op mijn : www en dan de een na laatste foto ... dat is um.
WimS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 sep 2009, 16:03

Hoi Che

Heb naar de foto's gekeken , man jij heb ook je hele mini gedemonteerd knap hoor :D
Maar ik ben vandaag naar de garage geweest en volgens hem is het koelvloeistof , hij kon niet direct de lekkage vinden maar er wordt aangewerkt :)

Misschien nog een domme vraag maar als ik me voorbumper wil demonteren welke schroeven moet ik allemaal losdraaien ?
Ik heb alles onderop losgedraait , 2 schroeven onder de motorkap en nog was hij niet los zie ik iets over het hoofd ?

Grtz,

Wim
MCS 2004
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 sep 2009, 18:01

Wim,

Hier kun je alle bevestigingspunten zien

Klikkerdeklik
martijncooper
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

19 sep 2009, 23:19

Dag Wim,

Weet je wat ik nou zo erg vind? Ik begin bijna altijd met "dat heb ik ook een keer gehad". Zo ook dit keer.
Ik denk zelf dat het inderdaad koelvloeistof is, dit is gewoon een doorzichtig goedje, vettig en ruikt een beetje naar azijn.
Bij mij was het kacheltje lek en via een drain komt er dan ook een mooi plas linksonder je auto vandaan. Je kunt heel
gemakkelijk zelf eventjes een kijkje nemen bij het kacheltje. Haal rechts naast je gaspedaal een zwart plastic kapje los
(drie schroefen) en je ziet nu het kachelelementje al zitten. Kijk vooral even naar de hoeken van het kacheltje en de flensjes
van de buizen.

groetjes, Martijncooper
WimS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 dec 2009, 23:16

Okee na 2 maal alles onder duk te hebben gezet is eindelijk de diagnose gesteld :roll:
Lekkage aan me radiateur :? , beetje jammer....kosten 400 euro incl montage :shock:
Maarja me bakkie staat er weer lekker fris en fruitig bij 8)
MCS 2004

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”