Roest verstralers

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
shimai
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Roest verstralers

21 jan 2010, 11:16

Sinds 3 maanden zijn wij de gelukkige eigenaren van een zwarte mini met bonnet stripes wit dak en chrome verstalers, de verstalers zijn er op ons verzoek in october 2009 nieuw op geplaatst!
Deze week constateerde ik dat de verstralers schandalig aan het oxideren zijn en ik heb de dealer hierover geinformeerd!
Zijn laconieke antwoord dat dit gebruikelijk is en dat je dit zelf goed moet poetsen is bij mij dus een klein beetje in het verkeerde keelgat geschoten.
Van wat ik vroeger geleerd heb is oxidatie een proces waarbij het staal zich gaat omvormen naar een oxide, het staal gaat hierbij dus verloren.
Nu lees ik overal wel dat de verstralers oxideren maar in deze tijd van technologie mag dit in mijn ogen dus niet voorkomen en dien ik zeer zeker gecompenseerd te worden door het plaatsen van niet oxiderende verstralers.
Het glas bevat de tekst Wipac (1980).
Kan iemand mij adviseren welk type verstralers nu wel gewoon netjes blijven en of deze qua kosten in de buurt komen van de geleverde roestbakken?
Tevens ben ik benieuwd of jullie de handelswijze van de dealer als normaal beschouwen.
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

21 jan 2010, 16:38

Handelswijze dealer erg jammer, de mijne zaten op mijn Next dus echt niet nieuw en wel netjes onder garantie vervangen , het is dus een euvel wat zeker bekend is. :wink:

Ik heb ze nu van www.wipac.com en nog geen roest gezien! :wink:
Deze glaasjes zijn alleen helemaal helder.
zmorf
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

21 jan 2010, 16:58

Ik zou even uitzoeken wie de importeur van die verstralers is,en proberen bij hem verhaal te halen.
Als dit niet lukt dan naar de fabrikant. het is natuurlijk niet normaal dat deze zo snel oxideren.
verder vind ik de handelswijze van de Dealer niet normaal,HIJ zou bij de importeur of fabrikant verhaal moeten halen.

succes.
shimai
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

21 jan 2010, 17:50

De importeur of de fabrikant zoeken lijkt mij in Nederland helemaal niet nodig, ik zal de dealer gewoon netjes manen e.e.a. netjes in orde te maken! en anders schrijven we een briefje naar.............!
Wie kan adviseren in welk type verstralers nu te gaan monteren?
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 jan 2010, 19:48

Heb geen advies wat die verstralers betreft maar kan wel garanderen dat de dealer de knip mag trekken als je de verstralers in oktober hebt laten monteren en ze nu al oxideren.
Volgens de wet:
boek 7 artikel 18 lid 2: "Bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst heeft beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomene zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet.". Die laatste zinsnede komt voor de dealer handig uit, de eerste voor jou. Naar algemene verkeersopvattingen (wat zou 90% van de mensen vinden?) behoren nieuw gekochte verstralers niet binnen 3 maanden al te oxideren, tenzij je ze voor een speldenprikkie hebt gekocht natuurlijk. Samengevat zijn je verstralers non-conform, deze voldoen niet aan het overeengekomene.

Leuke van artikel 18 lid 2 is dat dit bij wet de zogenaamde "omgekeerde bewijslast" is. Dit houdt in dat nu de verkopende partij -BMW dealer- dient te bewijzen dat het gebrek niet aanwezig was bij aflevering.

Conclusie: Dealer moet niet zeuren en over de brug komen.

Succes :D
shimai
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

22 jan 2010, 09:39

De dealer is gisteren schriftelijk gemaand en 1 week de tijd gegeven om een schriftelijk antwoord te geven!
Of de verstarlers overigens voor een prikkie gekocht zijn is in mijn ogen ook niet relevant, zelfs als ze gratis weg gegeven zouden zijn dan nog mag ik verwachten dat deze niet binnen 3 maanden oxideren!
We wachten dus rustig af of de dealer een logisch verstand heeft.
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jan 2010, 13:13

shimai schreef:Of de verstarlers overigens voor een prikkie gekocht zijn is in mijn ogen ook niet relevant, zelfs als ze gratis weg gegeven zouden zijn dan nog mag ik verwachten dat deze niet binnen 3 maanden oxideren!
Zo denken veel mensen, behalve de rechter :lol:
Tegenprestatie is altijd relevant.

Wel benieuwd naar de reactie van de dealer, hou ons op de hoogte !!
Brullie
4 op een rij!
4 op een rij!

24 jan 2010, 10:07

Ik heb het zelfde met die Wipac DL's. Er zijn 2 verschillende types namekijk de "stainless steel" en de "chrome" uitvoeringen. De chrome zijn een stuk goedkoper maar beginnen te roesten na een maand of 3, net als bij mij. De stainless steel roesten niet maar zijn duurder. Jij hebt kennelijk de chrome uitvoering welke van uitermate slechte kwaliteit zijn! In deze; goedkoop is duur koop!! Wipac UK geeft niet thuis bij klachten. Men geeft aan dat chrome types sneller roesten en moeten behandelen om de zoveel weken. Ja lekker dan!...had dat even vermeld!...

Als jij de opdracht hebt gegeven aan de dealer (BMW-Mini dealer??) om de DL's te laten monteren, heb je dan afgesproken de originele van Mini te laten plaatsen of gewoon: "plaats maar DL's"? Wipac is namelijk NIET origineel voor Mini!! Dus als ze die hebben geplaatst en je de volle pot hebben laten betalen, of te wel, op je factuur het originele Mini onderdeelnummer vermeld staat, ben je echt genaaid!! Volgens de ETK prijslijst: €99 ex btw. (alleen de lampen zonder beugels en bedrading)

Greetz, Hans
!!! ENJOY THE MINI LIFESTYLE !!!
shimai
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

25 jan 2010, 10:09

de dealer heeft een reactie gegeven en krabbelt terug op zijn zelf poetsen verhaal en gaat op zoek naar een oplossing!
Of ik nu origineel, imitatie rvs of chrome bestel is in het geheel niet relevant, als consument mag ik van al de uitvoeringen verwachten dat zij een redelijke levensduur hebben, en ook cadeautjes moeten een redelijke levensduur hebben, nu heb ik de lampen wel gewoon moeten betalen maar al waren ze gratis gegeven dan nog moeten zij dan naar behoren functioneren hoor!
shimai
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

02 feb 2010, 09:18

Het blijft na ruim een week angstvallig stil vanuit de dealer, ondanks zijn toezegging dat hij op zoek ging naar andere verstralers heb ik nada niks meer gehoord!
Mijn geduld raakt behoorlijk op en ik heb helemaal geen zin meer om die beste man achter zijn vodden te zitten!
Ik heb hem zojuist gesproken en hij heeft het erg druk en de auto rijd nog dus wat zeur ik?
Ik heb hem nog 2 weken extra de tijd gegeven om met een oplossing te komen.
Na 2 weken (zonder gerealiseerde oplossing) zal ik hier de naam van de betreffende dealer bekend maken als zijnde een persoon die vind dat zolang een auto nog rijd en hij het druk heeft wij als consument ons niet zo druk moeten maken!

Hij kan overigens nergens geen rvs verstralers aankomen, kan iemand van jullie mij een adres geven waar deze te bestellen zijn?
Seline
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Vragen verstralers

09 mar 2010, 18:31

Hallo,

Wij zouden graag een paar verstralers kopen voor op de MINI.
Maar we weten ondertussen al dat bepaalde verstralers roesten na een tijdje.
Kan iemand ons vertellen welke we het best kopen en wat de verschillen in uitzicht precies zijn?

Groeten
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

09 mar 2010, 19:31

@Seline, topic samengevoegd en het antwoord staat in de posts hierboven.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”