Inbouwen verstaler set

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
CTMINI
4 op een rij!
4 op een rij!

Inbouwen verstaler set

14 okt 2006, 15:30

Ik heb onlangs een originele verstralerset gekocht.
Na het lezen van de handleiding kom ik tot de verassing dat de voeding/aansturing via een basismodule gaat en dat na inbouw de basismodule eerst geprogrammeerd dient te worden.

Mijn vraag is: waaarom zo omslachtig ?
Kan ik niet gewoon een aftakking maken van voeding grootlicht vanaf koplampunit voor het aansturen van een relais en de hoofdstroom vervolgens rechtstreeks van de accu aftappen ?

Ben benieuwd hoe jullie hier over denken en of andere het al eens op deze manier gedaan/geprobeerd hebben.

M.vr.gr.
Theo.
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 okt 2006, 16:08

Dat is hier al wel heel vaak gezegd op het forum hoor. De originele lampen moeten bij de dealer geactiveerd worden (wat vaak weer geld kost) De lampen van Hella (en PIAA volgens mij ook) kun je zelf rechtstreeks op het grootlicht aansluiten! Zelf installeren dus, en even naar de dealer rijden.

Succes in ieder geval en ik ben benieuwd naar het resultaat!

Greetz HenkieTenk
CTMINI
4 op een rij!
4 op een rij!

14 okt 2006, 18:54

Maar waarom moeten de originele mini lampen via de module gaan en geactiveerd worden terwijl je dus bv een hella lamp zelfs rechtstreeks via het grote licht kunt aansluiten. Of je nu een hella of een mini lamp hebt er zit echt wel hetzelfde halogeen peertje in.
In dit verhaal zit toch geen logica, begrijp het niet.

gr.

Theo.
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 okt 2006, 19:49

Cindy schreef:Maar waarom moeten de originele mini lampen via de module gaan en geactiveerd worden terwijl je dus bv een hella lamp zelfs rechtstreeks via het grote licht kunt aansluiten. Of je nu een hella of een mini lamp hebt er zit echt wel hetzelfde halogeen peertje in.
In dit verhaal zit toch geen logica, begrijp het niet.

gr.

Theo.
Ik heb ze bij de dealer laten monteren, die hebben ze via een module/relay geschakeld.
Dit moet I.V.M xenon verlichting (hoge spanning!.)
Bij standaard halogeen, kan het denk ik wel zonder module!
flyguy
Enthousiast
Enthousiast

Re: Inbouwen verstaler set

14 okt 2006, 21:28

Cindy schreef: Kan ik niet gewoon een aftakking maken van voeding grootlicht vanaf koplampunit voor het aansturen van een relais en de hoofdstroom vervolgens rechtstreeks van de accu aftappen ?

Ben benieuwd hoe jullie hier over denken en of andere het al eens op deze manier gedaan/geprobeerd hebben.

M.vr.gr.
Theo.
Zijn al veel topics over volgens mij, zoals hier. Heb zelf een keer originele mini verstralers aangesloten waar geen kabels bij zaten en heb het toen zo gedaan als jij beschrijft (had al eerder hella's aangesloten bij een andere mini en daarvan gewoon de kabelboom nagemaakt).
Dus het kan zeker.
Heeft de mini trouwens bi-xenon? Zo niet dan zit die hoge spanning alleen op het dimlicht.
Martin
4 op een rij!
4 op een rij!

15 okt 2006, 15:30

Ik begrijp dus dat de originele lampen via de computer van de auto aangesloten moeten worden en dus geld kost.

De setjes die wij in de aanbieden hebben (zie clubshop) zijn ook de originele lampen van mini met steunen, maar dan met een "normale" kabel die wel rechtstreeks bij het groot licht aangesloten kunnen worden. Dit is dus een groot voordeel.
CTMINI
4 op een rij!
4 op een rij!

15 okt 2006, 18:57

Heb vanmiddag de verstralers gemonteerd.
Ik heb de originele kabelboom ietswat aangepast zodat ik de verstralers op de normale manier kon aansluiten. Dus niet het omslachtige aansluiten op het basismodule en het moeten laten coderen bij de dealer.
Het werkt perfect !!

Gr.
Theo.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

15 okt 2006, 22:18

Ziet er goed uit :)

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”