Iemand ervaring met een droge / race accu? ( red top )
Heeft n.l. een gewicht voordeel van minimaal 5 kg.
Heb er jaren mee gereden in een opel speedster,en nooit problemen gehad met starten o.i.d.
Had hem toen van www.Biesheuvel.nl
Race accu ( droge accu )
- henkietenk
- Volledig MINI minded!
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Gewichtsvoordeel is wat meer als je natuurlijk een kleinere neemt.
Zeker 15 kg met diegene die ik heb.
Ik gebruik hem alleen als ik met de Blauwe ga rijden, als de auto stilstaat ontkoppel ik de accu. De droge accu heeft een hogere startcapaciteit maar minder opgeslagen energie dus is deze sneller leeg (afhankelijk van de maat die je neemt). Even de auto wassen en 3 uur de radio (van de auto) aan laten staan kan dus niet. Kan bij mij sowieso niet want de gehele audio installatie is er uit alsmede de airconditioning zodat ik met een kleine droge cell accu toe kan. Een droge cell accu ontlaat niet wanneer afgekoppeld. Wel even opletten dat je een glasvezel accu koopt en geen gelaccu, de silica gelaccu's gaan vaak kapot bij het opladen als ze een keer leeggetrokken zijn. De droge accu's vergen ook geen onderhoud daar ze gesloten zijn. Een droge accu is niet aan te raden in het dagelijks gebruik (bij zeer lage temperaturen) naar ik begrepen heb maar ik heb er zelf geen ervaring mee op deze manier. Kan zijn dat als je er eentje neemt met een hoge capaciteit dat het wel gaat maar dan is het gewichtsvoordeel een stuk kleiner.

Zeker 15 kg met diegene die ik heb.
Ik gebruik hem alleen als ik met de Blauwe ga rijden, als de auto stilstaat ontkoppel ik de accu. De droge accu heeft een hogere startcapaciteit maar minder opgeslagen energie dus is deze sneller leeg (afhankelijk van de maat die je neemt). Even de auto wassen en 3 uur de radio (van de auto) aan laten staan kan dus niet. Kan bij mij sowieso niet want de gehele audio installatie is er uit alsmede de airconditioning zodat ik met een kleine droge cell accu toe kan. Een droge cell accu ontlaat niet wanneer afgekoppeld. Wel even opletten dat je een glasvezel accu koopt en geen gelaccu, de silica gelaccu's gaan vaak kapot bij het opladen als ze een keer leeggetrokken zijn. De droge accu's vergen ook geen onderhoud daar ze gesloten zijn. Een droge accu is niet aan te raden in het dagelijks gebruik (bij zeer lage temperaturen) naar ik begrepen heb maar ik heb er zelf geen ervaring mee op deze manier. Kan zijn dat als je er eentje neemt met een hoge capaciteit dat het wel gaat maar dan is het gewichtsvoordeel een stuk kleiner.

Google schreef:AGM (Absorption Glass Mat) sealed battery technology was originally developed in 1985 for military aircraft where power, weight, safety, and reliability were paramount considerations.
AGM battery technology has continued to develop and offer improvements over other sealed battery technologies. AGM technology has become the next step in the evolution of both starting and deep cycle sealed batteries for marine, RV, and aviation applications. This "next generation" technology delivers increased safety, performance, and service life over all other existing sealed battery types, including gel technology.
In AGM sealed batteries, the acid is absorbed between the plates and immobilized by a very fine fiberglass mat. No silica gel is necessary. This glass mat absorbs and immobilizes the acid while still keeping the acid available to the plates. This allows a fast reaction between acid and plate material.
The AGM battery has an extremely low internal electrical resistance. This, combined with faster acid migration, allows the AGM batteries to deliver and absorb higher rates of amperage than other sealed batteries during discharging and charging. In addition, AGM technology batteries can be charged at normal lead-acid regulated charging voltages, therefore, it is not necessary to recalibrate charging systems or purchase special chargers.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors