Voorstoel blijft in geheugen hangen

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
soulmates
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:

Voorstoel blijft in geheugen hangen

21 okt 2006, 18:52

ik moest vandaag even al mijn ruimte benutten en heb dus mijn bijrijderstoel helemaal naar voren geschoven en de leuning ook
toen ik de leuning terug wilde zetten ging hij helemaal naar achter en nu wat ik ook probeer krijg ik hem niet meer in zit stand (ook de hendel krijg ik niet meer naar achter)
dus het lijkt wel of hij in een geheugen stand blijf hangen

iemand ervaring of oplossing voor dit geintjuh want een bijrijder in slaapstand is ook zo wat hihihi

Thnx alvast
Jootjuh
Afbeelding
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 okt 2006, 20:03

Je hebt de hendeltjes aan de binnenzijde van de stoel (bij je handrem) ook een aantal keren naar voren en naar achteren bewogen?

Beetje extra tegendruk op de stoelrugleuning tegelijkertijd met het bedienen van de hendeltjes zou kunnen helpen.
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
soulmates
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:

21 okt 2006, 22:05

Arjan schreef:Je hebt de hendeltjes aan de binnenzijde van de stoel (bij je handrem) ook een aantal keren naar voren en naar achteren bewogen?

Beetje extra tegendruk op de stoelrugleuning tegelijkertijd met het bedienen van de hendeltjes zou kunnen helpen.
yep en ben er ongeveer een half uur mee bezig geweest
maar die hendel gaat met geen mogelijkheid naar achter
en ben bang als ik mijn ventje er nog harder aan laat duwen dattie afbreekt
maandag maar ff langs mijn vrolijke vrienden
Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

21 okt 2006, 22:44

Ik heb het ook gehad en bij doorduwen is het kabeltje geknapt welke de stoel ontgrendeld als de rugleuning naar voren gaat.

Bij omwisselen naar de JCW stoelen bleek dat het stalen kabeltje al helemaal aan het rafelen was en al op zijn einde liep, gewoon slijtage dus.

Het kabeltje verwisselen gaat helaas niet, dat is niet los te krijgen. Dan moet er een hele nieuwe rail met ontgrendelmechanisme gekocht worden a 110 euro excl. BTW.

Dit gaat een typisch euvel van iets oudere MINI's worden, een zwak punt dat kabeltje.

Daarmee is natuurlijk niet gezegd dat jij hetzelfde hebt, maar zou kunnen.
karretje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

21 okt 2006, 23:42

Hebben wij ook net gehad met de cabrio.. :shock:
Alleen waneer ik zelf op de achterbank ging zitten en met geweld aan de stoel trok ging hij terug in zijn positie. :? Maar niet gezond natuurlijk.

Er is een nieuwe rail en ondermechanisme onder gegaan (zoals Berthil al schreef)
Garantie gelukkig!!

Niet meer gehad!!! :wink:

Suc6
MINI...................................The best there is.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”