Krakend geluid bij insturen?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Krakend geluid bij insturen?

07 mei 2010, 19:36

Af en toe heb ik bij het insturen (bocht naar rechts) bij een klein beetje overhellen dat er ergens vanuit de motorruimte een soort dof krakend geluid komt. Klinkt als iets van de ophanging of het stuur?

Heb al wat zitten snuffelen op het forum, enige wat ik me zou kunnen voorstellen is de bovenste winding van een van de veren?
Zijn er meerdere mensen die dit geluid kennen?

Alvast bedankt.

Sander
Bsim67
Be Mini
Be Mini

07 mei 2010, 22:44

Aandrijfas??
Compressed air is GREAT!!
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 mei 2010, 23:10

ik heb precies hetzelfde met mn R56 JCW, alleen maakt het niet uit welke kant je opstuurt. Bij mij komt het duidelijk van rechtsvoor. Heb al rubbers om de veer gedaan, maar kraakt nog net zo hard, dus dat is het bij mij iig niet.....
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Krakend geluid bij insturen?

08 mei 2010, 11:27

sander_r53 schreef:Af en toe heb ik bij het insturen (bocht naar rechts) bij een klein beetje overhellen dat er ergens vanuit de motorruimte een soort dof krakend geluid komt. Klinkt als iets van de ophanging of het stuur?

Heb al wat zitten snuffelen op het forum, enige wat ik me zou kunnen voorstellen is de bovenste winding van een van de veren?
Zijn er meerdere mensen die dit geluid kennen?

Alvast bedankt.

Sander
Ik neem aan dat er verlagingsveren op zitten!
Spuit de bovenste winding maar eens in met kettingvet ( dit vet).
Let wel op dat dit niet op zuigerstang van de schokbreker komt anders gaat de kering in de schokbreker stuk.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”