Hallo ik krijg zo de puma,laat wel even weten wat de oplossing is.
groetjes maurits.
Zijruitprobleem en ruitenwisserprobleem
- LUV2XLR8
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zojuist ook mail verkeer gehad met mijn dealer (Breeman).
Toppie Breeman!!!
Deze info heb ik gevonden bij Gnoekiemail Marco schreef:De oplossing voor dit probleem blijkt verholpen te zijn na montage van onderdeel 5133 7 177925 (2 stuks per portier). Maatregelnummer 4914147 (PUMA-melding). Diagnose nummer 5133123900 (garantie/claim nummer).
Het wordt in ieder geval gemonteerd en hoop dat daarmee het "hinderlijke" probleem verholpen is!!!mail Breeman schreef:Deze PuMA kennen we, maar deze is voor storende geluiden en niet voor die waas, maar misschien helpt het wel en ik heb de onderdelen besteld.
Toppie Breeman!!!
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
- mauritsprince
- Leerling Mini lid
Bericht
waas voorruiten
Dit is dus een oude puma,gaat over die clips,maar volgens mij is dit niet de oplossing tegen die waas op de voorruiten,eerder tegen rammelen van de voorportierruiten.
groetjes.
p.s.:we zoeken verder.
groetjes.
p.s.:we zoeken verder.
- Eelke
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Ik ben benieuwd. Dit is toch best een veel gehoord probleem, daar moet toch wel een oplossing voor bestaan? Jammer dat ik het net heb doorgebriefd aan mijn dealer.p.s.:we zoeken verder.
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
- henkietenk
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik krijg die vieze waas net zo hard weer terug. Iedere keer als het vochtig/nat weer is komt het weer! De rubbers zijn al een keer vervangen, maar dit helpt blijkbaar niet. Ik moet bijna elke dag mijn raam wel een keer open doen, dus ik hoop wel dat er een goede oplossing komt. De dealer zag het laatst die strepen bij me zitten en zei toen al dat ik maar een keer terug moest komen als het erg ging storen (en dat buiten de garantie! Toppie Bert Story Nijmegen!)
Ik denk dat de ruit bij dat schuine gedeelte bij de stijl, het water meeneemt de deur in. De binnenste rubber met dat velourse randje wordt dan nat en op een of andere manier blijft dat nat/smerig. Iedere keer met het open en dicht doen van de ramen komt er zo weer een waas overheen.
Kunnen ze bij BMW/MINI het spul wat op de ruit zit niet analyseren? Misschien is het vet of kalk(wat raar zou zijn, want regen is kalkvrij)?
Ik denk dat de ruit bij dat schuine gedeelte bij de stijl, het water meeneemt de deur in. De binnenste rubber met dat velourse randje wordt dan nat en op een of andere manier blijft dat nat/smerig. Iedere keer met het open en dicht doen van de ramen komt er zo weer een waas overheen.
Kunnen ze bij BMW/MINI het spul wat op de ruit zit niet analyseren? Misschien is het vet of kalk(wat raar zou zijn, want regen is kalkvrij)?
- Raymond
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dat is wel een tegenvaller dat na het vervangen van de rubbers het probleem zich blijft voordoen. Idd een prima actie van Story.henkietenk schreef:Ik krijg die vieze waas net zo hard weer terug. Iedere keer als het vochtig/nat weer is komt het weer! De rubbers zijn al een keer vervangen, maar dit helpt blijkbaar niet. Ik moet bijna elke dag mijn raam wel een keer open doen, dus ik hoop wel dat er een goede oplossing komt. De dealer zag het laatst die strepen bij me zitten en zei toen al dat ik maar een keer terug moest komen als het erg ging storen (en dat buiten de garantie! Toppie Bert Story Nijmegen!)

- Eelke
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
[Henkietenk:] Volgens mij is het vet, zoals ook hierboven al ergens geopperd. Vet uit het raammechaniek. Zolang we allemaal vaak genoeg klagen wordt het misschien een keer serieus genomen door BMW/Mini.
Edit: Raymond: is voor mij geen verrassing dat alleen rubbers vervangen geen oplossing is; als dat soort spul er eenmaal op zit is er maar zoveel wat een rubber kan doen om het er weer af te vegen. Dat vet komt ergens vandaan, en op de een of andere manier op het raam. Ik had verder geen idee wat de genoemde klemmetjes doen, dus ik kon me voorstellen dat die op de een of andere manier voorkomen dat het ruit in contact kwam met het vet. Lijkt er dus op van niet.
Edit: Raymond: is voor mij geen verrassing dat alleen rubbers vervangen geen oplossing is; als dat soort spul er eenmaal op zit is er maar zoveel wat een rubber kan doen om het er weer af te vegen. Dat vet komt ergens vandaan, en op de een of andere manier op het raam. Ik had verder geen idee wat de genoemde klemmetjes doen, dus ik kon me voorstellen dat die op de een of andere manier voorkomen dat het ruit in contact kwam met het vet. Lijkt er dus op van niet.
Eelke Blok
- Raymond
- Volledig MINI minded!
Bericht
Heb idd al een vernomen dat er gedacht wordt aan vet afkomstig ergens bij het raammechaniek. Jammer dat dit niet makkelijk opgelost kan worden, althans zover we nu weten.Eelke schreef:[Henkietenk:] Volgens mij is het vet, zoals ook hierboven al ergens geopperd. Vet uit het raammechaniek. Zolang we allemaal vaak genoeg klagen wordt het misschien een keer serieus genomen door BMW/Mini.

- LUV2XLR8
- Volledig MINI minded!
Bericht
Kreeg van Breeman een fax op de zaak met de uitleg m.b.t. het door mij opgegeven PuMA nummer, en idd...deze is tegen rammels, kraken en piepen van de voorste zijramen...
We wachten af wat deze klemmetjes doen m.b.t. de aanslag...
@ Maaij: ben erg benieuwd naar jou PuMA nummer(s)!
We wachten af wat deze klemmetjes doen m.b.t. de aanslag...
@ Maaij: ben erg benieuwd naar jou PuMA nummer(s)!
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
- dinky-toy
- 4 op een rij!
Bericht
heb deze klemmetjes ook, wilde ze laten monteren door dealer en werd mij idd verteld dat dit alleen tegen piepen en rammelen e.d. is. Wat betreft de waas; hier heb ik dus ook last van bij beide zijruiten en ga dit iig ff aankaarten bij de volgende servicebeurt.
ben tevens ook van plan om mijn ruiten te laten tinten, dus misschien kunnen ze bij dat bedrijf iets vinden
ben tevens ook van plan om mijn ruiten te laten tinten, dus misschien kunnen ze bij dat bedrijf iets vinden
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

Ook ik begin nu die waas te krijgen met dit weer, terwijl die klemmetjes bij mij gemonteerd zijn.
dubbel tweevoudigdinky-toy schreef:tevens ook...

Ook ik begin nu die waas te krijgen met dit weer, terwijl die klemmetjes bij mij gemonteerd zijn.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors