Het koppelingspedaal van mijn vroegere mini one ging zo lekker makkelijk naar beneden maar moest erg ver naar boven om aan te grijpen.
De koppeling in mijn Works behoorlijk zwaar, je moet echt kracht zetten om hem in te drukken en hij schiet naar boven (wat best wel eens hinderlijk is.
Nu probeerde ik het even in de GP, maar daar is ie ook zo lekker licht en grijpt hij toch vlot aan. Het vage is dat ik me kan herinneren dat dit ook ooit zo was in de Works. Weet iemand hoe dit kan komen en of ik het kan oplossen.
(Te) zware koppeling Works
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Die van ons is maandag naar de dealer gewwest voor een zware, krakende koppeling die ook nog eens piepte zo nu en dan. Dit hadden we al in de garantie gemeld. Maar nu 2 maanden na het aflopen van de garantie is de koppeling dan toch vervangen. Kost ons verlopig wel 950 euro!!! Hij koppelt nu wel weer heerlijk. Zoals het eigenlijk hoort. Die van ons heeft overigens altijd al zwaar gekoppeld. Over kosten is het laatste woord nog niet gesproken
.

- Raymond
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
Het piepen deed mijn mini tot vanmiddag ook. Heb de cilinder wat ingespoten.Kon er makkelijk bij d.m.v. de openlucht filter. Nu alleen nog het schakelen wat soepel krijgen. Deze hoor ik in de auto als ik schakel.peter schreef:Die van ons is maandag naar de dealer gewwest voor een zware, krakende koppeling die ook nog eens piepte zo nu en dan. Dit hadden we al in de garantie gemeld. Maar nu 2 maanden na het aflopen van de garantie is de koppeling dan toch vervangen. Kost ons verlopig wel 950 euro!!! Hij koppelt nu wel weer heerlijk. Zoals het eigenlijk hoort. Die van ons heeft overigens altijd al zwaar gekoppeld. Over kosten is het laatste woord nog niet gesproken.

- kaya
- Mod virus alert!
- Locatie: Amsterdam
Bericht
ai! Dat piepen begint hij ook te doen... Ik ben bang dat dit een duur geintje gaat worden. Hij is nu 3 jaar oud en heeft 85000 km gereden.peter schreef:Die van ons is maandag naar de dealer gewwest voor een zware, krakende koppeling die ook nog eens piepte zo nu en dan. Dit hadden we al in de garantie gemeld. Maar nu 2 maanden na het aflopen van de garantie is de koppeling dan toch vervangen. Kost ons verlopig wel 950 euro!!! Hij koppelt nu wel weer heerlijk. Zoals het eigenlijk hoort. Die van ons heeft overigens altijd al zwaar gekoppeld. Over kosten is het laatste woord nog niet gesproken.
- Raymond
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
Piepen deed mijn mini bij de koppelingscilinder onder de luchtfilter. Kapje eraf duwen, sprayen, kapje erop. Na een stukje rijden is het weg. Of ik heb momentje van geluk, of het mag echt werken.kaya schreef:ai! Dat piepen begint hij ook te doen... Ik ben bang dat dit een duur geintje gaat worden. Hij is nu 3 jaar oud en heeft 85000 km gereden.peter schreef:Die van ons is maandag naar de dealer gewwest voor een zware, krakende koppeling die ook nog eens piepte zo nu en dan. Dit hadden we al in de garantie gemeld. Maar nu 2 maanden na het aflopen van de garantie is de koppeling dan toch vervangen. Kost ons verlopig wel 950 euro!!! Hij koppelt nu wel weer heerlijk. Zoals het eigenlijk hoort. Die van ons heeft overigens altijd al zwaar gekoppeld. Over kosten is het laatste woord nog niet gesproken.

- Hans J
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Sliedrecht
Bericht
Die van mij ging ook zwaar. Ging voor huiltje in de drukgroep naar dealer toen de monteur naar binnen reed zei hij de de koppeling ook zwaar ging (ik dacht dat dat zo hoorde bij een S) Hebben ze toen gelijk maar vervangen onder het mom motor moet er toch uit en anders sta je hier over paar maanden weer. (lang leve de NEXT garantei).
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors