Cooper S Cabrio uit duitsland halen???

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 okt 2006, 11:41

frankie schreef:Ook handig om te weten is dat veel 2de hands auto's in Duitsland standaard een ADAC of Dekra keuring ondergaan. Het is dus niet vreemd om zo'n rapport (ADAC of Dekra Siegel) te vragen.

Zelf heb ik nog een vraagje over het eerder genoemde import kenteken, mag je daarmee ook vanuit het buitenland naar NL mee rijden, dus wordt dat in bijvoorbeeld Duitsland geaccepteerd als legaal kenteken? En hoe werkt het op naam zetten eigenlijk in Duitsland?

Groeten,
Frank
Ja dat kan je zo vragen. Maar de vraag is wat heb je eraan. Als je een jong gebruikte (interessantst is 6 maanden tot een jaar) met minimaal 6000 kilometer in wilt voeren, dan kan er weinig mee mis zijn. Zeker als alle historie over het wagentje bekend is. Dat staat allemaal op het Fahrzeugschein.
Afbeelding
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 okt 2006, 12:41

CooperS-indiblue schreef: Ja dat kan je zo vragen. Maar de vraag is wat heb je eraan. Als je een jong gebruikte (interessantst is 6 maanden tot een jaar) met minimaal 6000 kilometer in wilt voeren, dan kan er weinig mee mis zijn. Zeker als alle historie over het wagentje bekend is. Dat staat allemaal op het Fahrzeugschein.
Nou als ik kijk naar de prijzen van zeg een 2003 of 2004 Cooper S in Duitsland, dan is dat toch ook nog bijzonder interessant hoor, vergeleken met de NL prijzen. En met een auto van 2/3 jaar oud geeft zo'n ADAC of Dekra rapport toch net een beetje meer zekerheid, of in ieder geval een beter gevoel.

Ben met je eens dat voor een auto van nog geen jaar dit niets toevoegd.

Frank
Eddie
Enthousiast
Enthousiast

04 nov 2006, 13:07

YES! Het is gelukt, net een Darksilver Cooper S Cabrio uit duitsland gehaald, nu nog naar de RDW en Douane en dan kan het feest echt beginnen!
Ik zal me binnenkort hier voorstellen met wat mooie foto's uiteraard.
Weet iemand hoe ik aan nederlandse (of engelse) instructieboekjes kan komen, aangezien die van mij in het duits zijn.
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 nov 2006, 14:19

Volgens mij staan die wel op de site van MINI?
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 nov 2006, 14:22

gefeliciteerd!
ben benieuwd hoe die eruit ziet :D
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 nov 2006, 14:22

Gefeliciteerd!

Heb je bij een dealer gekocht? En hoe ging de procdure in Duitsland?

We lezen uiteraard graag een uitgebreid verslag van je belevenissen :mrgreen:

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”