Vraagje na het uitzetten bleef de fan wel een kwartier doorgaan met koelen normaal hooguit 5 min. Heb uit noodzaak de stekker losgemaakt.Moest daarna weer weg dus de stekker er weer op en rijden maar,na de rit functieoneerde hij weer normaal.
Iemand dit probleem alleens eerder gehad en weet wat de orzaak kan zijn ??
Gr max
Koeling motor (fan)
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
Ik heb eens gehad dat ik door een sneeuwstorm de alpen op was komen rijden, overal ijs, behalve op de motorkap. Toen ik de auto wegzette bleef deze ook zeker wel 10 minuten na ventileren. Goede koeling.
iDD
iDD
- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bij mij blijft hij ook weleens wat langer nakoelen, vooral na lange stadsritten bij warm weer.
- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wat wel helpt is je airco 5 minuten voordat je de auto parkeert alvast uit te zetten (airco uit maar wel nog even laten blazen, is ook beter voor je airco trouwens). Hij slaat dan ook bij druk stadsverkeer niet steeds aan.
- Demmie
- Nieuw Lid
Bericht
fan koeling
Controleer eerst of je koelvloeistof expantievat niet lek is en je dus nog voldoende koelvloeistof hebt.
Daarnaast word je fan aangestuurd door een kleinere fan bij je stuurkolom. Deze fan koelt je stuurwielbekrachtiger, stuurt je airco aan en stuurt ook je grote fan aan. Als die kleine kapot is (bv kortsluiting), dan gaat je grote fan ook niet goed. Dit probleem heeft de dealer laatst bij mij ook verholpen - oftewel twee nieuwe fans erin gezet.
let erop dat je auto niet oververhit tijdens de rit, hou de wijzer in de gaten op je dashboard.
succes.
Daarnaast word je fan aangestuurd door een kleinere fan bij je stuurkolom. Deze fan koelt je stuurwielbekrachtiger, stuurt je airco aan en stuurt ook je grote fan aan. Als die kleine kapot is (bv kortsluiting), dan gaat je grote fan ook niet goed. Dit probleem heeft de dealer laatst bij mij ook verholpen - oftewel twee nieuwe fans erin gezet.
let erop dat je auto niet oververhit tijdens de rit, hou de wijzer in de gaten op je dashboard.
succes.
- FunkyRAT
- Be Mini
Bericht
als je zelf handmatig de stekker (of zekering
) eruit trekt, en de motor is nog warm, zal door de druk in het systeem je koelvloeistof uit de overloop gieten. Dit is a. niet goed voor je motor, b. niet goed voor het milieu en c. niet goed voor je portomonee op korte en lange termijn.
Bij warmer weer koelt je motor etc langzamer af, kijk het even aan bij lagere temperaturen ('s avonds of in rusland bijv)... als hij dan nog steeds zo lang doorgaat, kan je de garage bellen.
Overigens een tip is de laatste 5 minuutjes of meer wat rustiger te rijden... Een pittige rijstijl zorgt voor een hetere motor en als je de auto daarna abrupt stilzet in een parkeervak, is deze niet voldoende gekoeld door rijwind waardoor de fan langer door moet werken.

Bij warmer weer koelt je motor etc langzamer af, kijk het even aan bij lagere temperaturen ('s avonds of in rusland bijv)... als hij dan nog steeds zo lang doorgaat, kan je de garage bellen.
Overigens een tip is de laatste 5 minuutjes of meer wat rustiger te rijden... Een pittige rijstijl zorgt voor een hetere motor en als je de auto daarna abrupt stilzet in een parkeervak, is deze niet voldoende gekoeld door rijwind waardoor de fan langer door moet werken.
- bartjeballo
- Leerling Mini lid
Bericht
Vraagje over koeling motor
na even hebben stilgestaan in de file bijvoorbeeld of even voor het huis stationair draaiend
zet ik de auto neer en haal de sleutel uit het contact. er blijft dan wel eens een koelven draaien
voor een paar minuten en gaat dan van zelf weer uit.
klopt dit?
alvast bedankt.
zet ik de auto neer en haal de sleutel uit het contact. er blijft dan wel eens een koelven draaien
voor een paar minuten en gaat dan van zelf weer uit.
klopt dit?
alvast bedankt.
- bartjeballo
- Leerling Mini lid
Bericht
ja pas nog wat bijgevuld.
moet volgende week voor een beurt weg dus laat alles gelijk nakijken.
moet volgende week voor een beurt weg dus laat alles gelijk nakijken.
- Henk14
- Leerling Mini lid
Bericht
koeling motor (fan)
Heb het laatst ook gehad met de mini. Bleek dat er a) te weinig koelvloeistof in zat en b) achteraf bij andere rep. dat het thermosstaathuis lekte.
Situatie B schijnt vaker voor te komen. Als je toch heen moet voor een beurt, dan zou ik zeker daar naar laten kijken.
Situatie B schijnt vaker voor te komen. Als je toch heen moet voor een beurt, dan zou ik zeker daar naar laten kijken.
- Henk14
- Leerling Mini lid
Bericht
koeling motor (fan)
Heb het laatst ook gehad met de mini. Bleek dat er a) te weinig koelvloeistof in zat en b) achteraf bij andere rep. dat het thermosstaathuis lekte.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors