Wel of geen airbag bijrijderstoel?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
vanadium
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Wel of geen airbag bijrijderstoel?

24 aug 2010, 20:50

Ik heb een R52 JCW 2008 (duitse import). Nu wil ik morgen met mijn neefje (5jr) gaan toeren, hij moet dus in een kinderzitje. Dan is het verstandig om de airbag in de bijrijderstoel uit te zetten.

Ik de handleiding raadplegen en zie dat ik in de zijkant van het dashboard (rechterzijde, met de deur geopend) een sleutel moet omdraaien. Dat ga ik dus doen, zie ik op die plek geen slot/schakelplek voor de airbag. Dat zou betekenen dat ik geen airbag zou hebben. Maar op het dashboard aan de rechterkant van de auto staat gedrukt "airbag" en aan de stoel van de bijrijder hangt een label airbag.

Ik ben dus even de weg kwijt, hoe kom ik erachter of er in deze Mini wel of geen airbag zit op de bijrijdersplek en hoe te (de-)activeren?
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 aug 2010, 21:24

Je hebt wel een airbag, je kunt hem alleen niet blokkeren als je niet zo'n schakelaar hebt.
Dit is een optie om de aidbag uit te kunnen zetten als je een baby in een maxicosi (achterste voren)op de voorstoel wil vervoeren :wink:
Bij kinderen in normale positie (met of zonder autostoel) moet je de airbag gewoon aan laten ( is beter).

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”