Dag medeforumleden,
Bij het omwisselen naar winterbanden en het monteren van sportveren op onze R50 uit 2002 ben ik onaangenaam verast door de aanblik van aardig wat roest onder de auto.
Hoewel de carroserie er nog goed uit ziet, zijn de wiel-ophanging en de subframes aardig verroest. Het is niet zozeer steenslag schade of door zout. Alle lasnaden zijn roestig.
Ik heb nu de complete achterbrug verwijderd en behandel alle onderdelen inidividueel als volgt:
eerst roest wegsteken met een oude schroevendraaier,
dan met een roterende staalborstel op de boormachine en de dremel alles bewerken,
dan met aceton en een doek het onderdeel reinigen,
dan alle roestplekken voorzien van novorox,
een dag later het onderdeel spuiten met zink spray en vervolgens zwarte lakspray,
tenslotte spuit ik nog ML in alle holtes.
Ik twijfel nu ofdat ik alle onderdelen apart voorzie van Under Body Coating,
Of dat ik alles eerst terugmonteer op de MINI, het spul laat uitlijnen en pas daarna aan de gang ga met UBC.
Wat zijn jullie gedachten?
Zijn er meer MINI's met deze mate van roest aan het onderstel?
Mvg,
Beamer
Roest - wiel ophanging en subframes
- henne
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
alle mini's van vanaf 2001 tot heden hebben dat!
vooral de oudere versies
maar wees niet bang, je wielen en ophanging zakt niet in elkaar
dus behandelen is voor jezelf misschien ok maar de ophanging is zo dik dat het niet doorrot of je moet er 20 jr mee blijven rijden!
succes
vooral de oudere versies
maar wees niet bang, je wielen en ophanging zakt niet in elkaar
dus behandelen is voor jezelf misschien ok maar de ophanging is zo dik dat het niet doorrot of je moet er 20 jr mee blijven rijden!
succes
- reddevilduc
- 4 op een rij!
Bericht
. . . dus dat Mini-virus is dus van de oude Mini overgedragen op de nieuwe Mini-s . . . . beetje jammer
André
André
- henne
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
nou dat valt ook wel mee
de oude rotten onder je gat vandaan dat doen deze niet
maar pak een andere willekeurige auto en die heeft ook roest aanslag onder aan de ophangingen!
zit onder de auto word nooit gewassen gaat door alle shit heen wat op de weg ligt!
de oude rotten onder je gat vandaan dat doen deze niet
maar pak een andere willekeurige auto en die heeft ook roest aanslag onder aan de ophangingen!
zit onder de auto word nooit gewassen gaat door alle shit heen wat op de weg ligt!
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
even een praktisch punt. Als je alles eerst weer monteert, kun je het daarna heel lastig heel goed behandelen met dat UBC spul waarover je schrijft, omdat je er niet meer bij sommige plekjes kunt.
Dus zou het eerst behandelen, dan pas monteren.
Dus zou het eerst behandelen, dan pas monteren.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors