Hey mini liefhebbers!
Het is nu al de derde keer; 1st keer in spanje, op vakantie met mijn vriendin,
2de keer op mijn werk en nu net de 3de keer.
Het probleem: als ik de auto will starten, slaat hij niet aan, maar in plaats daarvan hoor ik "dak" "dak" "dak" van de startmotor komen wanneer ik de motor wil starten.
Tegelijkertijd gaat de binnen verlichting (het plafond lampje dus) aan en uit. als ik de sleutel los laat en dus terug draai naar stand 1 hoor ik een electronische "ping" er is echter niks te zien op het display.
De "trip teller" heefdt zichzelf wel gereset.
Als ik een uurtje of 2 later het weer probeer start de auto zonder problemen.
Het gaat hier om een MINI one uit 2003. met iets meer dan 120.000 op de teller.
Weet iemand hier iets meer over, ik maak me namelijk zorgen dat het na loop van tijd niet meer overgaat.
(zie het filmpje voor meer info, je kunt gewoon de link copieren en in adress balk van je browser plaken)
M.v.g,
Luuk van der Linde
Probleem, Mini One start niet altijd (met filmpje)
- luuk van der linde
- Leerling Mini lid
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Hallo Luuk,
Ook welkom op het forum. Tip: Je eerste bericht beginnen door een vraag droppen of we jouw probleem effe oplossen, dat gaat niet goed werken.... Stel je eerst even voor op het forum. Dan weten wij ook een beetje waar me mee te doen hebben, en krijg je waarschijnlijk meer antwoorden.
2e tip: haal dat garage-label toch eens van je sleutelhanger, da's toch geen gezicht als je je sleutelbos op de bar neerlegd.
En om toch een antwoord op je vraag te geven: Zoek richting een verrotte accu. Klinkt alsof ie geen capaciteit meer heeft.
Ook welkom op het forum. Tip: Je eerste bericht beginnen door een vraag droppen of we jouw probleem effe oplossen, dat gaat niet goed werken.... Stel je eerst even voor op het forum. Dan weten wij ook een beetje waar me mee te doen hebben, en krijg je waarschijnlijk meer antwoorden.
2e tip: haal dat garage-label toch eens van je sleutelhanger, da's toch geen gezicht als je je sleutelbos op de bar neerlegd.

En om toch een antwoord op je vraag te geven: Zoek richting een verrotte accu. Klinkt alsof ie geen capaciteit meer heeft.
- luuk van der linde
- Leerling Mini lid
Bericht
Ik denk niet dat het aan de accu ligt, gezien het feit dat de auto daarna normaal start.
Het garage laat ik er op zitten, ook al zijn de letters vervaagd. het brengt namelijk geluk
Anyway, bedankt. ik stuur de wagen zo snel mogelijk naar de garage.
Het garage laat ik er op zitten, ook al zijn de letters vervaagd. het brengt namelijk geluk

Anyway, bedankt. ik stuur de wagen zo snel mogelijk naar de garage.
- Mister Mario
- One wheel wonder
Bericht
Ik zou eerder denken aan een defecte brandstofopvoerpomp, het probleem klinkt mij bekend in de oren, had het eens bij mijn vorige auto, zal het merk niet noemen, maar wel van duitse makelij. Als het de accu zou zijn zou die ook na 2 uur niet willen starten. Bij mij werd het zo erg dat zelfs op de snelweg opeens de motor uitviel. Toen was de maat echt vol..... 

Keep it MINI to Impress
- luuk van der linde
- Leerling Mini lid
Bericht
afgelopen 2 uur heb ik om de 20 min geprobeerd te starten, het probleem bleef staan, toen heb ik aan de hand van jullie posts de accu lader gepakt en aangesloten, na 15 minutjes ofzo draaide de motor als een zonnetje.
Dus, het laag inderdaad aan de accu.
dames en Heren,
Hartelijk dank voor de hulp! ik ga morgen een nieuwe accu kopen.
Dus, het laag inderdaad aan de accu.
dames en Heren,
Hartelijk dank voor de hulp! ik ga morgen een nieuwe accu kopen.

- luuk van der linde
- Leerling Mini lid
Bericht
Inderdaad, het lag aan de accu.
Ik heb nu de accu gewisseld, en de auto start (en loopt) als een zonnetje.
Ik heb nu de accu gewisseld, en de auto start (en loopt) als een zonnetje.
- Misterman
- Be Mini
Bericht
herkenbaar dit probleem, zeker de trillende metertjes die ik hoor... bij mij stonden er ook vraagtekens boven mn hoofd... maar nu met een nieuwe accu heb ik geen probleem meer. Voorheen viel de radio ook uit als ik startte ( deze gaat al aan als je hem in contact zet ) maar nu met de nieuwe accu, blijft hij gewoon aan.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors