Vraag over centrale deurvergrendeling

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Yannick_
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Vraag over centrale deurvergrendeling

26 nov 2010, 23:27

Goedenavond!

Ik heb een vraagje over de centrale deurvergrendeling van mijn Mini. Ik heb al een beetje lopen zoeken in oudere topics maar kon er helaas niets over vinden, dus hoop dat jullie me er wellicht mee kunnen helpen :wink:

Normaal gesproken is het zo dat als je deuren handmatig vergrendelt tijdens de rit en je na de rit de deur opent dmv 2x aan portieropening te trekken de deur opengaat. Dit is bij mij alleen het geval bij de bijrijdersdeur. Als ik dit bij de bestuurdersdeur doe, gaat het knopje wel omhoog, maar als ik dan als het ware voor de '2e keer' aan de opening trek gaat hij weer naar beneden en dus niet open. Het lijkt erop alsof er een veertje kapot is oid. Overigens gaat hij wel open als ik de centrale vergrendeling eraf haal vanuit de middenconsole. Als de vergrendeling niet is ingeschakeld tijdens het rijden gaat de deur wel normaal open.

Is er hier toevallig iemand die het antwoord weet?

Alvast bedankt! :)
Laatst gewijzigd door Yannick_ op 26 nov 2010, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcel Always Open
Cabrio-King

26 nov 2010, 23:32

Als je het contact uitzet moet de vergrendeling er sowieso afgaan en hoef je maar 1x de hendel te gebruiken. 2x is alleen als je het contact aan laat staan.

Het lijkt mij dat je de deur aan de bestuurderskant de kap eraf moet halen. Dan kun je zien of er iets kapot is. In de DIY sectie van de website staat beschreven welke 4 schroeven je los moet halen om de deurbekleding los te maken.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Yannick_
Mod virus alert!
Mod virus alert!

27 nov 2010, 13:40

Het portier gaat overigens wel open onder normale omstandigheden, het is dus alleen als de deur van binnenuit vergrendeld is en ik hem dan wil openen. Bedankt Marcel, ik ga eens kijken of ik iets kan vinden.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”