Niet specifiek voor n type mini
Maar ik wil skirts, nog onbewerkt, klaar maken voor spuiten
Hoe begin ik, in stappen en met welke materialen
Zoals type schuurpapieren etc.
Zijn er nog tips voor krassen die er nu in zitten, denk aan opvullen oid?!
BVD
Jj
Schuren voor spuiten
- jvhR53
- Leerling Mini lid
Bericht
Hoi,
Je zou het volgende kunnen doen.
droogschuren met P400 tot P600
eventueel te plamuren delen ontvetten met wasbenzine
plamuren van eventuele krassen
plamuur schuren met P600 (let wel op de overgangen van het plamuur met het te spuiten deel, zo glad mogelijk)
geplamuurde deel in de spuitplamuur zetten
alles met water schuren P1000
alles schoonmaken
ontvetten met wasbenzine
spuiten
als het te spuiten deel al in de grondverf staat dan hoef je stap 1 niet uit te voeren.
je kunt dan volstaan met het te plamuren deel goed te schuren.
als de krassen niet te diep zijn dan kun je volstaan met alleen spuitplamuur.
kijk eens op internet: http://www.myvideo.nl/watch/5074086
groeten en succes
Je zou het volgende kunnen doen.
droogschuren met P400 tot P600
eventueel te plamuren delen ontvetten met wasbenzine
plamuren van eventuele krassen
plamuur schuren met P600 (let wel op de overgangen van het plamuur met het te spuiten deel, zo glad mogelijk)
geplamuurde deel in de spuitplamuur zetten
alles met water schuren P1000
alles schoonmaken
ontvetten met wasbenzine
spuiten
als het te spuiten deel al in de grondverf staat dan hoef je stap 1 niet uit te voeren.
je kunt dan volstaan met het te plamuren deel goed te schuren.
als de krassen niet te diep zijn dan kun je volstaan met alleen spuitplamuur.
kijk eens op internet: http://www.myvideo.nl/watch/5074086
groeten en succes
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Zo, dat is pas een goed onderbouwd en toepasbaar antwoord 

Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- RichardHorvath84
- Leerling Mini lid
- Locatie: Maastricht
Bericht
goed antwoord,
aangezien er al standaard primer op skirts zitten kun je ook waterproof 800 schuren
(oppassen dat je er niet doorheen gaat bij polyester want dan krijge je osmose vorming)
lichte krasjes kun je ook met 1componenten plamuur of spuitfiller opvullen en dan licht opschuren met water800. ALTIJD primeren anders gaat de lak " doorbloeden ". je hoeft het niet helemaal te primeren alleen de delen waar je door de lak heen gaat of waar je geplamuurd hebt.
water800 is geschikt voor de meeste lakken toch moet je voor sommige lakken zoals lichte parelmoer lakken water1000 gebruiken om zo krasvorming die door de lak komt te verminderen.
verder eigenlijk zoals al geantwoord is, prima antwoord.
Nog een tip als je niet in een cabine zit, en het is eigenlijk simpel maar meeste mensen doen het toch anders.
De skirts recht ophangen!
Waarom? meeste mensen liggen ze horizontaal neer op schilderbokjes maar dan heb je een heel groot oppervlakte waar stof op kan dwarrelen + je kan de randjes maar moeilijk meespuiten. Als je ze ophangt dan kan er geen stof opvallen en de randjes zijn makkelijker te spuiten.
Het is wel lastiger spuiten maar als je er de tijd voor neemt en doet zoals hieronder dan lukt het vrij makkelijk.
Stap 1: ontvetten liefst met Anti-silicone
(wasbenzine icm een doek maakt plastic statisch en gaat dus stof aantrekken)(wel prima alternatief). Met kleefdoek stof verwijderen
Stap 2: spuit offset dmv de randen en openingen lage doorvoer. en spuit een hechtlaag (zodat de volgende lagen niet gaan lopen) eigenlijk gewoon beetje nevelig spuiten.
Flash-off 5 min wachten!! off iig totdat de verf begint aan te drogen.
Stap 3: eerste laag niet te dik spuiten hoeft niet dekkend maar wel egaal
flash-off 5min wachten
stap 4: tweede laag dekkend spuiten als dit lukt ligt aan de kleur spuit hem egaal en overal even dik
flash off
Stap 5: spuiten van de derde laag als dat gewenst is. ook dekkend en egaal.
Hoop dat je hier wat aan hebt,
Groeten
Richard
aangezien er al standaard primer op skirts zitten kun je ook waterproof 800 schuren
(oppassen dat je er niet doorheen gaat bij polyester want dan krijge je osmose vorming)
lichte krasjes kun je ook met 1componenten plamuur of spuitfiller opvullen en dan licht opschuren met water800. ALTIJD primeren anders gaat de lak " doorbloeden ". je hoeft het niet helemaal te primeren alleen de delen waar je door de lak heen gaat of waar je geplamuurd hebt.
water800 is geschikt voor de meeste lakken toch moet je voor sommige lakken zoals lichte parelmoer lakken water1000 gebruiken om zo krasvorming die door de lak komt te verminderen.
verder eigenlijk zoals al geantwoord is, prima antwoord.
Nog een tip als je niet in een cabine zit, en het is eigenlijk simpel maar meeste mensen doen het toch anders.
De skirts recht ophangen!
Waarom? meeste mensen liggen ze horizontaal neer op schilderbokjes maar dan heb je een heel groot oppervlakte waar stof op kan dwarrelen + je kan de randjes maar moeilijk meespuiten. Als je ze ophangt dan kan er geen stof opvallen en de randjes zijn makkelijker te spuiten.
Het is wel lastiger spuiten maar als je er de tijd voor neemt en doet zoals hieronder dan lukt het vrij makkelijk.
Stap 1: ontvetten liefst met Anti-silicone
(wasbenzine icm een doek maakt plastic statisch en gaat dus stof aantrekken)(wel prima alternatief). Met kleefdoek stof verwijderen
Stap 2: spuit offset dmv de randen en openingen lage doorvoer. en spuit een hechtlaag (zodat de volgende lagen niet gaan lopen) eigenlijk gewoon beetje nevelig spuiten.
Flash-off 5 min wachten!! off iig totdat de verf begint aan te drogen.
Stap 3: eerste laag niet te dik spuiten hoeft niet dekkend maar wel egaal
flash-off 5min wachten
stap 4: tweede laag dekkend spuiten als dit lukt ligt aan de kleur spuit hem egaal en overal even dik
flash off
Stap 5: spuiten van de derde laag als dat gewenst is. ook dekkend en egaal.
Hoop dat je hier wat aan hebt,
Groeten
Richard
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors