Bandenspanningslampje / Run flat (en ABS) lampje brand
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Volgens mij zijn je remblokken toe aan vervanging? Kan dit kloppen met de onderhoudshistorie.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- eyerule
- Nieuw Lid
Bericht
ASC + ABS lampje storing
Dit weekend de winterbandjes eronder gezet die ik van een andere cooper rijder heb overgenomen.
Mijn Cooper uit 2002 staat nu op originele mini stalen velgen met 175/65/R15 banden. Mijn zomerbanden zijn 195/55/R16.
Nu is gisteravond het ABS + ASC lampje gaan branden en heel af en toe ook het bandenspanningslampje. De bandenspanningssensor heb ik al gereset met het knopje onder de handrem. De garage om de hoek (die als enige tijd had) kon geen storing vinden bij het uitlezen. Hij verdenkt de winterbanden, maar zouden de lampjes dan niet meteen dit weekend moeten gaan branden? Er is immers al de halve week met de auto gereden. Hij had het over speciale ventielen in mijn zomerbanden, zou dat kunnen?
Iemand een idee?
Mijn Cooper uit 2002 staat nu op originele mini stalen velgen met 175/65/R15 banden. Mijn zomerbanden zijn 195/55/R16.
Nu is gisteravond het ABS + ASC lampje gaan branden en heel af en toe ook het bandenspanningslampje. De bandenspanningssensor heb ik al gereset met het knopje onder de handrem. De garage om de hoek (die als enige tijd had) kon geen storing vinden bij het uitlezen. Hij verdenkt de winterbanden, maar zouden de lampjes dan niet meteen dit weekend moeten gaan branden? Er is immers al de halve week met de auto gereden. Hij had het over speciale ventielen in mijn zomerbanden, zou dat kunnen?
Iemand een idee?
- Shadow_Breaker
- GPc-0001
Bericht
dat zou kunnen, normaal als het abs + bandenspanningslampje brand krijg je een foutmelding dat je stuurcorrectie niet werkt
je kan best eens kijken als je je stuur rechtvooruit zet dat de mini dan mooi rechtdoor rijd. als je je stuur meer dan 5° moet draaien krijg je deze melding.
je kan best eens kijken als je je stuur rechtvooruit zet dat de mini dan mooi rechtdoor rijd. als je je stuur meer dan 5° moet draaien krijg je deze melding.
- henne
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Falcon
- Nieuw Lid
Bericht
Ook bij mij kwam het bandenspanningslampje om de haverklap aan en was de bandenspanning inderdaad te laag. Uiteindelijk bleek de band niet lek te zijn, maar zat er vuil tussen de band en de velg waar lucht door kon ontsnappen. Velgrand bij de garage laten reiningen en daarna geen problemen meer 

- Shadow_Breaker
- GPc-0001
Bericht
eigelijk gaat het hier over de DSC + bandenspanningslapje ;-)Falcon schreef:Ook bij mij kwam het bandenspanningslampje om de haverklap aan en was de bandenspanning inderdaad te laag. Uiteindelijk bleek de band niet lek te zijn, maar zat er vuil tussen de band en de velg waar lucht door kon ontsnappen. Velgrand bij de garage laten reiningen en daarna geen problemen meer
- Henk14
- Leerling Mini lid
Bericht
bandenspanningscontrole lampje
Ik heb dat ook een tijdje gehad met mijn mini. Elke keer dat ik ging rijden, startte ik meteen de auto. Nu zet ik eerst contact aan, wacht tot de lichtjes doven en start dan de auto.
Bij mij zei de garage dat je het contactslot in stand 1 moet draaien. Dan knopje indrukken en inderdaad 15 sec vasthouden.
Dan terugdraaien naar stand 0 en dan weer naar stand 1 en verder.
Lampje moet dan uitgaan.
Gaat het niet uit, dan is misschien 1 van de indicatoren stuk.
Succes
Bij mij zei de garage dat je het contactslot in stand 1 moet draaien. Dan knopje indrukken en inderdaad 15 sec vasthouden.
Dan terugdraaien naar stand 0 en dan weer naar stand 1 en verder.
Lampje moet dan uitgaan.
Gaat het niet uit, dan is misschien 1 van de indicatoren stuk.
Succes
- Shadow_Breaker
- GPc-0001
Bericht
Aangezien de dsg ook aangaat kan je best controlleren of je stuur mooi recht staat als je rechtdoor rijd.
ik heb dit ook gehad met mijn mini, als hij meer dan 5° afwijkt dan gaat deze sensor aan en branden deze 2 lampjes (dsg +bandenspanning.)
dan moet je deze even laten rechten en dan is het in orde.
Hey jeff,de_jeff schreef:@ marcel, Nope al gebeurt waardoor er al 1 lampje van "de kerstboom" uit is nmlk het remblokindicatorlampje SCRABLE!!
thanks anyway voor je reactie!
Aangezien de dsg ook aangaat kan je best controlleren of je stuur mooi recht staat als je rechtdoor rijd.
ik heb dit ook gehad met mijn mini, als hij meer dan 5° afwijkt dan gaat deze sensor aan en branden deze 2 lampjes (dsg +bandenspanning.)
dan moet je deze even laten rechten en dan is het in orde.
- Jussie
- Nieuwsgierig
Bericht
Top deze tip... had vanmidag een probleem met het lampje dat bleeft knipperen... deze tip bracht uitkomst.. top!!! bedankt!PPCS schreef:heb de dunlops, die zijn wat harder dan de pirelli's, dat verklaard een hoop
initialiseren: banden eerst op spanning controleren. vervolgens knopje onder handrem zo'n 5 sec indrukken tot t lampje geel gaat branden. knoppie loslaten en 5 sec wachten tot geel uit gaat
klaarrrrrrrrrrrrrrrr
Gegrepen door het virus dat Mini schijnt te heten....

- Maichel
- Be Mini
Bericht
bandenspanning lampje
Als ik een flink stuk met de mini rijdt, springt na een tijdje het lampje van de bandenspanning aan.
Heb geen RF banden en had dit ook al eens met de 18 inch..
Ook nu met de Falkens die getrokken staan springt na pakweg 15-20 minuten snelweg het controle lampje aan.
Wat is de juiste spanning voor getrokken 205-40-17 banden op een 8.5 J velg. (spanning staat op 2.4 nu)
Wat kan de oorzaak zijn van de melding of is 2.4 te laag
En hoe wordt de meting gedaan van de bandenspanning ??
Als ik het contact uitzet en weer start is het even weg.
Heb geen RF banden en had dit ook al eens met de 18 inch..
Ook nu met de Falkens die getrokken staan springt na pakweg 15-20 minuten snelweg het controle lampje aan.
Wat is de juiste spanning voor getrokken 205-40-17 banden op een 8.5 J velg. (spanning staat op 2.4 nu)
Wat kan de oorzaak zijn van de melding of is 2.4 te laag
En hoe wordt de meting gedaan van de bandenspanning ??
Als ik het contact uitzet en weer start is het even weg.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors