Electrische ramen gaan niet meer open?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
MarcoFr
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Electrische ramen gaan niet meer open?

13 feb 2011, 21:33

heb gisteren de auto gekocht, overal aangezeten, maar nu gaan beide ramen niet meer open ??!! ze gaan wel een beetje naar benenden met openen en sluiten van de deuren, maar met de knoppen niet meer naar beneden. wel naar boven.
weet iemand wat dit is ?? het relais is wel hoorbaar als ik de knoppen naar boven bedien, maar ik hoor ook niets als ik de knoppen naar beneden dien. met de afstandsbediening gaan ze wel weer naar beneden.

help ....................
speedy
NMC Legend
NMC Legend

13 feb 2011, 21:55

houd knopje ff aantal sec. vast naar boven dan reset die weer en misschien helpt dit ;)
MarcoFr
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

13 feb 2011, 22:02

bedankt voor je reactie, maar dat heb ik al geprobeerd. naar boven vast houden, naar beneden vast houden, lang, kort .... niks. beide zekeringen gecontroleerd. maar het gekke is, dat ze dus wel naar boven gaan. en met de remote gaan ze beide naar beneden. maar enkel niet met de 2 knopjes naar beneden.

nog steeds ....... help !!
Rocketruud
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

13 feb 2011, 23:45

Ik heb zelf een R55 (Clubman) en weet door montage van een carkit dat er een tweetal stekkertjes aan de achterkant van de middenconsole zitten voor de knoppen ad voorkant. Is de middenconsole los geweest? Dan zou daar miss iets kunnen kunnen zitten. Succes!
MarcoFr
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

14 feb 2011, 00:26

we hebben idd wel gisteren met een poets lap achter dit console zitten poetsen en vervolgens met de stofzuiger daar zitten zuigen. ik zal mogen eens kijken of dit het geval is. zou wel een logische verklaring kunnen zijn.
ik hou je op de hoogte.

gr,
Marco
Assie
Enthousiast
Enthousiast

14 feb 2011, 05:54

Hoi Marco

Even aan de onderkant van de middenconsole de onderkant omhoog duwen, waarschijnlijk losgegklikt, (heb ik ook een keer gehad(in de yijd dat ik hem had)
dan gaan de schakelaars niet ver genoeg naar beneden ( je mistlampen ed zullen het ook niet doen), ze staan dan in neutrale stand ook niet in het midden maar onder de helft.
Even duwen en dan klikt het weer op zijn plek

Astrid
Zw
Zwink

14 feb 2011, 13:21

Heb 't ook gehad net na de aanschaf... heb het motortje laten vervangen en het werkt weer... echter heb achteraf enkele reacties gehad met "een flinke tik vooraan tegen de deur (bij het motortje) doet soms ook goed".. het proberen waard? :wink:
MarcoFr
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

14 feb 2011, 22:27

Assie schreef:Hoi Marco

Even aan de onderkant van de middenconsole de onderkant omhoog duwen, waarschijnlijk losgegklikt, (heb ik ook een keer gehad(in de yijd dat ik hem had)
dan gaan de schakelaars niet ver genoeg naar beneden ( je mistlampen ed zullen het ook niet doen), ze staan dan in neutrale stand ook niet in het midden maar onder de helft.
Even duwen en dan klikt het weer op zijn plek

Astrid
dit was het probleem !! of beter gezegd, ogelost met een duwtje.

bedankt.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”