Er doorheen kijken kan ik al lang niet meer, dus moet ook iedere keer de dop openen.werner schreef:Controleren als de motor koud is. Dopje er af draaien en dan moet het niveau van de koelvloeistof gelijk staan met de schotje's onderin het vulpotje. Als je bij moet vullen neem dan de blauwe variant kant en klaar.
Nu staat de vloeistof (bijna) altijd gelijk aan de schotjes helemaal onderin het vaatje.
De max stand is een stuk hoger dan die schotjes dus heb ik al een aantal keer bijgevuld.
Iedere keer als ik nu weer controleer, dan staat de stand gelijk aan de schotjes...
Is dit te laag?
En hoe raakt hij iedere keer die extra koelvloeistof kwijt dan? Lek?
Het lijkt alsof hij aan de voorkant bij de passagierskant lekt.
Er zit altijd een vloeistof op die koplamp die later als deze opdroogt wit uitslaat...
Dit terwijl ik door Beek imv een tijdje terug veel koelvloeistof lekkage problemen al alle slangen heb laten vervangen voor Silicone slangen, en zelfs daarna weer terug geweest voor een nieuwe radiateur.
De MINI heeft geen koelproblemen, ik hou het OEM temp metertje (heb geen extra temp. meter) in het dashboard altijd goed in de gaten, staat altijd net ff voor het midden.
Ook de fan slaat niet heel erg snel aan.
Laatst met het hele mooie warme weer wel ff met airco aangereden (rij ik weinig mee, hou er niet zo van)
En toen sloeg de fan constant aan.