Hallo allemaal
Ik heb een parrot in mijn mini laten bouwen en nu werkt deze niet meer. Ik heb gebeld naar het inbouwstation en deze zegt dat ik even de accupool los moet halen. Zodat de parrot even zonder spanning komt.
Kan ik de accupool gewoon loshalen en na zeg maar 5 minuten gewoon weer aansluiten, zonder dat ik andere foutmeldingen krijg die door de dealer gerest moet worden
Gr. Yvonne
Accupool loshalen
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Wel sleutel eruit halen volgens mij.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Rocketruud
- Nieuwsgierig
Bericht
Loshalen is geen probleem, wel altijd (eerst) de massa (-) pool losmaken en idd sleutel uit contact. Eerst tussen haakjes omdat in dit geval alleen de - pool losmaken volstaat. Hoop wel dat dit de oplossing is, ik heb het zelf met mn Parrot nog nooit gehad. Succes!
- ijvert
- Nieuwsgierig
Bericht
Bedankt voor jullie antwoord. Ga het vanavond even proberen, hoop dat het de oplossing is voor de Parrot.
Ik moet zeggen dat ik het ook een raar verhaal vind, maar het is altijd het proberen waard.
Ruud jij heb ook een parrot in je auto heb ik begrepen, er zit toch geen zekering of iets tussen wat ook de reden kan zijn dat mijn parrot niet meer werkt.
Is heel vreemd hij werkt perfect en na 3 dagen of zo deed mijn vrouw het schermpje weer op het houdertje en toen deed hij niks meer
Gr. Bas
Ik moet zeggen dat ik het ook een raar verhaal vind, maar het is altijd het proberen waard.
Ruud jij heb ook een parrot in je auto heb ik begrepen, er zit toch geen zekering of iets tussen wat ook de reden kan zijn dat mijn parrot niet meer werkt.
Is heel vreemd hij werkt perfect en na 3 dagen of zo deed mijn vrouw het schermpje weer op het houdertje en toen deed hij niks meer
Gr. Bas
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik haal na elke Ringrit alleen de pluspool van de Blauwe los en laat de sleutel er altijd in zitten.
Nog nooit problemen gehad.
Ook in de TIS manuals van BMW heeft men het altijd alleen over de pluspool loshalen bij werkzaamheden.
In de TIS manuals staat standaard plus pool er af halen bij elektrische werkzaamheden waar dan ook.
De negatieve pool eerst loshalen is van toepassing bij starten met startkabels van een andere auto.
Dit voorkomt dacht ik piekspanningen door het systeem waardoor de ECU beschadigd kan raken.
Nog nooit problemen gehad.
Ook in de TIS manuals van BMW heeft men het altijd alleen over de pluspool loshalen bij werkzaamheden.
In de TIS manuals staat standaard plus pool er af halen bij elektrische werkzaamheden waar dan ook.
De negatieve pool eerst loshalen is van toepassing bij starten met startkabels van een andere auto.
Dit voorkomt dacht ik piekspanningen door het systeem waardoor de ECU beschadigd kan raken.
- Rocketruud
- Nieuwsgierig
Bericht
Nou ja mij is altijd geleerd eerst de min loshalen, maar goed blijkbaar kan het ook anders.
@Bas, ik weet het niet helemaal zeker meer, maar volgens mij zit er zelfs twee zekeringetjes aan die kabelboom. Aan de een oranje en rode draad. Kom je wel bij de vraag: "waarom slaat een zekering door?" Succes met zoeken!
@Bas, ik weet het niet helemaal zeker meer, maar volgens mij zit er zelfs twee zekeringetjes aan die kabelboom. Aan de een oranje en rode draad. Kom je wel bij de vraag: "waarom slaat een zekering door?" Succes met zoeken!
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors