Gordelspanner prob en Rugleuning stoel wil niet meer

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
sean007
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Gordelspanner prob en Rugleuning stoel wil niet meer

25 aug 2011, 08:11

Hoi mijn naam is Sean en ben nieuw hier op het forum, mijn One uit 2001 heeft het bekende airbaglampje dat constant brandt, bij een Bosch garage konden ze andere fout meldingen wel wissen maar die van de airbag niet. volgens de computer was het iets met de gordelspanner in de bijrijderstoel..... Heb al wat gelezen over kabeltjes doorsolderen en dan opnieuw laten resetten maar hoe zit dat met de gordelspanner?? Kan ik die ook doorsolderen?? Alvast bedankt!! :mrgreen:
Ow wacht!Probleem Nr. twee : de rugleuning van de bestuurdersstoel kan niet meer naar achteren klappen.... easy entry werkt wel en naar voren afstellen ook.... rijdt alleen ni zo lekker met mijn neus tegen het stuur en het staat ook niet zo cool... hihihi :mrgreen: :mrgreen:

Wie heeft tips??? ciao
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 aug 2011, 22:27

Ik vermoed dat er een kabeltje gebroken is ergens onder de stoel.
Wie heeft dat nog niet gehad?
Ben
4 op een rij!
4 op een rij!

29 aug 2011, 22:25

mini7benno schreef:Ik vermoed dat er een kabeltje gebroken is ergens onder de stoel.
Wie heeft dat nog niet gehad?
Ik :mrgreen: :mrgreen:
De gordelspanner kabel hoef je niet door te solderen maar gewoon de pennetjes iets scheef te buigen waardoor de aanleg druk word verhoogt.
Daarna laten resetten en geen last meer.
Dat je stoel niet meer verschuift is een nieuwe stoelslede helaas.
Gr Ben
sean007
Nieuw Lid
Nieuw Lid

02 sep 2011, 17:14

O echt? ik ga het proberen! zou zonde zijn om een nieuwe gordelspanner sensor te kopen, dus die gaan ni zo snel stuk? aha! ik ga het checken!!! zodra ik meer weet laat ik het ff weten wel zo netjes! :)

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”