[R53] Stuur reacties anders.."klikken" met veerpoo

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
SCUD
Mod virus alert!
Mod virus alert!

[R53] Stuur reacties anders.."klikken" met veerpoo

09 sep 2011, 15:49

OK, een moeilijk te omschrijven probleempje...sinds ik weer een strutbrace gemonteerd heb (VOOR BOVEN) voel ik vooral bij lage snelheden en het nemen van drempels een soort "klikken" in de stuur inrichting. Moeilijk te omschrijven, en daarom misschien nu ook wel moeilijk te begrijpen wat ik bedoel. Overdreven gezegt lijkt het of op dat moment het sturen is losgekoppeld. Een soort speling op de sturende wielen, het zal om mm's gaan..maar toch is het voelbaar en daarom irritant.

Heeft iemand een idee waar ik het over heb? Iemand die zoiets ook heeft meegemaakt en weet waar het aan ligt, of een oplossing weet (behalve GEEN strutbrace gebruiken :mrgreen: )

TIA

SCUD
Surreality Just Got Funky!
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 sep 2011, 17:01

Heb je de strutbrace al eens weg gehaald om te kijken of het klikken er dan nog steeds is?

In principe heeft de strutbrace geen enkele invloed op bewegende delen in de wielophanging. Het kan naar mijn idee alleen zo zijn dat er ergens speling bij de 3 bouten zit waar de strutbrace mee vast zit... dat zou het klikkende geluid bij drempels ook kunnen verklaren met in en uitveren.

Anders is het een stabilisatorstangetje wat toevallig nu speling heeft een geluid maakt.
SCUD
Mod virus alert!
Mod virus alert!

09 sep 2011, 19:16

Sorry, vergeten te melden idd, maar zonder brace is het gevoel van klikken weg. Het lijkt dus echt door de veerpootbrug te komen.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 sep 2011, 20:51

Vaag... Is het een verstelbare of een vast veerpootbrug?
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 sep 2011, 21:15

Als je nog het originele filterhuis hebt kan het zijn dat de brace daar tegen tikt. Dit heb ik ook gehad met de uluminium JCW brace. Even een stukje rubber (3mm) tussen de brace en het filterhuis stoppen en het is weg.
SCUD
Mod virus alert!
Mod virus alert!

09 sep 2011, 21:51

Nee,filterhuis wordt niet geraakt, maar het gevoel zit hem meer in het sturen. Alsof deze tijdens het sturen, mm's even wegvalt. Sorry het blijft vaag.
De brug is verstelbaar middels een stelschroef...als de brug erop gezet wordt kan ik met deze schroef het geheel vaster zetten. Ik kon hem niet vaster zetten toen ik hem erop had zitten, na het aandragen. Ik dacht dat dat de beste stand zou zijn.[/b]

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”