EML-lampje: nieuwe ronde nieuwe vragen

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
WoutWorks
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

EML-lampje: nieuwe ronde nieuwe vragen

16 okt 2010, 11:53

Na het vervangen van de MAP sensor in juni id het EML lampje uitgebleven tot aan de Tukkertocht.

Ik ben terug geweest naar de garage om het motormanagement uit te laten lezen en het waren dezelfde twee foutmeldingen als toen we de MAP-sensor hebben vervangen. Ik ben overigens vergeten uit te printen welke 2 foutmeldingen >:(

Nu heeft de monteur ontdekt dat de vacuümslang die aan de vacuümklep/overdruk ventiel van de compressor zit voorzien is van een t-stuk waar aan 1 kant niets op zit. Nu is de vraag zou daar wel iets op moeten zitten? En zo ja waar moet dit dan naartoe? We hebben al geprobeerd te zoeken op Realoem maar het lijkt wel of het onderdeel er helemaal niet op staat.

Wie kan helpen?
Of all the things I've lost in life, I miss my mind the most
Marcel Always Open
Cabrio-King

16 okt 2010, 13:25

Bedoel je dit t-stuk? of een ander

Afbeelding
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
WoutWorks
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

16 okt 2010, 16:56

Dat lijkt er wel op. Maar daar zit dus inderdaad niets aan het ene pootje van de T. Terug bij af dus.....

Ik heb de fouten laten uitlezen bij een Bosch Service Center maakt het voor de interpretatie/diagnose nog uit of een dealer dit doet? M.a.w. kan het zo zijn dat een foutmelding een bepaalde tekst heeft bij het Service Center (er kwam iets met turbo in voor zag ik, lijkt me bij een compressor niet juist) en bij de dealer een andere tekst die wellicht beter te snappen is? Of is het allemaal 1 pot nat?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

17 okt 2010, 15:11

Als het de slang is die naar de rembekrachtiger gaat zou ik die maar snel weer monteren want als het goed is heb je dan minder remdruk.

Alle OBD (On Board Diagnostics) codes zijn gestandaardiseerd maar er zijn vrije codes voor fabrikanten die men zelf mag gebruiken. Misschien dat Bosch een iets andere omschrijving bij een code in hun computer heeft staan maar de code zelf zal niet anders zijn. Ik heb alle MINI codes dus als je nou eens wist welke het codes het waren kon ik ze opzoeken.
WoutWorks
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

17 sep 2011, 08:01

De aanhouder lijkt te winnen in deze kwestie (maar ik wil niet te vroeg juichen :) )

Ik ben met de Mini bij Koen Exclusief in Heteren geweest, daar hebben ze de rubbers waar de intercooler in hangt vervangen. Hij zoog daar valse lucht door aan. Eerst leek het daarmee opgelost, waarna na een km of 40 het lampje weer ging branden. :evil:

Dus weer terug naar Heteren waar bleek dat een vacuümslangetje was losgeschoten. Dus deze is weer met een tie-wrap vastgezet. Ik heb er gisteren 200 km mee gereden en het lampje blijft vooralsnog uit.

Hulde aan Koen Exclusief voor het oplossen, echt een aanrader daar!
Marcel Always Open
Cabrio-King

17 sep 2011, 08:52

mooi zo Goed dat je ook de uiteindelijke oplossing terug op het forum post, anderen weer te helpen! :icon_top:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”