
Zéér irritant geluid...
- mrjoost86
- One wheel wonder
- Locatie: Rotterdam
Bericht
Zéér irritant geluid...
Ik heb een belangrijk vraagje. Als ik over een hobbelige weg rijdt hoor ik een zéér irritant krakend of knerpend geluid bij de voorruit. Komt volgens mij bij dat wat goedkopere soort plastic vandaan op het dashboar. Dus niet het voorste gedeelte van het dashboard maar vooraan bij de voorruit. Heeft iemand daar ervaring mee of weet iemand een oplossing. Een rammeltje is opzich prima maar als het knerpt... dat is héél irriant! 

- mrjoost86
- One wheel wonder
- Locatie: Rotterdam
Bericht
Weet je niet of het makkelijker op te lossen is?
Dank je, Sid. Maar om er nu een hele nieuwe ruit in te laten zetten...Sid schreef:ik heb het ook als ik met het koudere weer de warme blower op mn voorruit aanzet!
was laatst zo erg dat ik de verwarming maar uit heb gezet...
ik heb 1x een nieuwe voorruit gehad, ligt ws daaraan.

- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Ik had ook een rammeltje midden voor achter de teller achter het metaal. Verschillende keren heb ik het los gehad om te verhelpen, maar met koud weer steeds weer te horen. Ik heb er toen op die plek een flinke prop badstof ingeduwd en het is al meer dan een jaar weg. Maar je moet wel zeker weten dat je daarmee niks afklemt of kapot drukt.
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: De Lier
Bericht

"We've got a thing that's called...MINI love"
Nou dat zou ik maar niet doen. Ben je de eerste eigenaar van deze MINI?
Is de voorrruit ooit vervangen? Zoja, dan zou het misschien toch daaraan kunnen liggen zoals Sid al zei. Autoruitspecialisten zoals Carglass zijn heel wisselend in hoe goed ze hun werk doen. Er zitten goede en slechte tussen. Als je ruit een keer door zo'n bedrijf is vervangen dan zou dat weleens de oorzaak kunnen zijn. Waar ze meestal de fout mee ingaan zijn de A-stijlen van de MINI. Die zitten geschroefd. Bij demontage hebben ze het idee dat het geklikt zit en oeps het spulletje breekt spontaan af. Terugplaatsen kan daardoor niet meer door schroeven dus moet er maar gelijmd/gekit worden. Dit kan al behoorlijk gekraak opleveren. En ik spreek uit ervaring, ik heb een 3 maanden oude door Carglass vervangen ruit opnieuw laten vervangen door De Glasgarage. Een bedrijf die wel snapt dat het gewoon zo goed mogelijk moet en niet zo snel mogelijk. Ze monteren ook een originele ruit (en niet een plagiaat van mindere kwaliteit) en perfect, niks op aan te merken. Heb op hun aanraden destijds ook 2 nieuwe A-stijlen bij de dealer laten monteren omdat De Glasgarage me erop wees dat de vorige ruitenvervanger (Carglass) deze naar z'n grootje hadden geholpen.
Is de voorrruit ooit vervangen? Zoja, dan zou het misschien toch daaraan kunnen liggen zoals Sid al zei. Autoruitspecialisten zoals Carglass zijn heel wisselend in hoe goed ze hun werk doen. Er zitten goede en slechte tussen. Als je ruit een keer door zo'n bedrijf is vervangen dan zou dat weleens de oorzaak kunnen zijn. Waar ze meestal de fout mee ingaan zijn de A-stijlen van de MINI. Die zitten geschroefd. Bij demontage hebben ze het idee dat het geklikt zit en oeps het spulletje breekt spontaan af. Terugplaatsen kan daardoor niet meer door schroeven dus moet er maar gelijmd/gekit worden. Dit kan al behoorlijk gekraak opleveren. En ik spreek uit ervaring, ik heb een 3 maanden oude door Carglass vervangen ruit opnieuw laten vervangen door De Glasgarage. Een bedrijf die wel snapt dat het gewoon zo goed mogelijk moet en niet zo snel mogelijk. Ze monteren ook een originele ruit (en niet een plagiaat van mindere kwaliteit) en perfect, niks op aan te merken. Heb op hun aanraden destijds ook 2 nieuwe A-stijlen bij de dealer laten monteren omdat De Glasgarage me erop wees dat de vorige ruitenvervanger (Carglass) deze naar z'n grootje hadden geholpen.

"We've got a thing that's called...MINI love"
- Fred
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Ingelmunster
Bericht
Heb ik ook, kom er zot van! Vind het voor een auto van die prijsklasse niet kunnen eigenlijk ... Heb hem al es binnen gedaan bij de garage, maar dat heeft niets opgelost. Dan zelf maar eens dash eruit gehaald, hier en daar wat aangespannen en een stuk fineer onder het ventilatiemond gestoken. Scheelt wel een stuk, maar is er nog niet helemaal uit. Enkel met piek-temperaturen is het heel goed te horen.
Iemand een tip om het gerammel anders op te lossen? Volgens mij is het de achterkant van het dash die tegen de ruit hapert ... Silicone
?
Iemand een tip om het gerammel anders op te lossen? Volgens mij is het de achterkant van het dash die tegen de ruit hapert ... Silicone

- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Het dashboard bovenin bestaat bij de pré-facelift modellen uit twee gedeelten zoals 'mrjoost86' al beschrijft. Vooraan bij tegen de ruit van hard plastic en meer naar binnen toe van dat zachtere kunststof. Dit hebben ze vanaf de facelift modellen vervangen voor een één onderdeel omdat de twee materialen elke een andere uitzettingscoëfficiënt hebben zou dit gaan kraken en schuiven.
Wat betreft heel koud weer en dan vol de blower met warme lucht erop is het niet vreemd dat je kraakjes hoort. Het materiaal is ijskoud en je zet de volle verwarming erop. Zou voor de zekerheid naar de dealer gaan en ruit even na laten kijken. Veel gehoorde uitspraak bij dealers wat betreft voorruiten die vervangen zijn door Carglass is dat deze opnieuw gezet dienen te worden. Is ook niet gek: bij dealer doen ze het met twee man in werkplaats om ruit heel mooi recht erin te krijgen en de Carglass jongens staan in hun eentje voor op je oprit zo'n ruit te stellen.
Wil je een ruit goed gesteld krijgen; dan dien je dit met twee man te doen.
Heb je ook van die figuren die bijna kokend water op een bevroren ruiten gieten...
Wat betreft heel koud weer en dan vol de blower met warme lucht erop is het niet vreemd dat je kraakjes hoort. Het materiaal is ijskoud en je zet de volle verwarming erop. Zou voor de zekerheid naar de dealer gaan en ruit even na laten kijken. Veel gehoorde uitspraak bij dealers wat betreft voorruiten die vervangen zijn door Carglass is dat deze opnieuw gezet dienen te worden. Is ook niet gek: bij dealer doen ze het met twee man in werkplaats om ruit heel mooi recht erin te krijgen en de Carglass jongens staan in hun eentje voor op je oprit zo'n ruit te stellen.

Wil je een ruit goed gesteld krijgen; dan dien je dit met twee man te doen.
Heb je ook van die figuren die bijna kokend water op een bevroren ruiten gieten...

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”