Tuning met hoge kilometerstand

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Tuning met hoge kilometerstand

28 sep 2011, 10:39

Hiephoi!

Ondanks dat ik studeer aan de HTS-A zit ik toch met deze vraag ;)
Ik hoor namelijk verschillende antwoorden en dan ga je twijfelen..

Mn MINI heeft opt moment bijna 190K op de teller.. binnenkort moet ik naar DenHaag.. Dan ben ik dus binnen het territorium van BEEK. Als ik dr dan toch ben.. .. ..dacht ik :)
MAAR!
Hoe verstandig is het om met mijn km-stand een 17%pully+software te doen?

Waarom 17% en niet 15%?
Die geeft de mooiste koppel-curve vind ik.

THNX! :D
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

28 sep 2011, 10:44

Theoretisch maakt het niet uit, maar hoe meer de auto geopen heeft, hoe meer de onderdelen aan slijtage onderhevig zijn.
met een 17% gaat je compressor nog harder draaien van met een 15% en uiteraard stock, en hoe meer de boel harder moet werken, hoe hoger het risico dat er ooit iets kapot gaat...

Aan de andere kant, een goed onderhouden mini met 190K kan wss meer hebben dan eentje met 90K minder, waar nog nooit wat aan gedaan is...

Ik zou in ieder geval een healthcheck laten doen bij beek (oa compressie meting) om te zien of de boel nu iig goed is
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

28 sep 2011, 10:49

Zo'n soort check wil ik idd ergens laten doen ja..
Helaas is Beek niet om de hoek voor mij :( Dus ff een specialist in de buurt zoeken.. miss een keer de kop eraf en goed inspectern.. want 2ton in een 'raceauto' is niet heel gebruikelijk :P

Iemand nog tips voor zoiets omgeving Nijmegen?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
mso
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1277
Lid geworden op: 19 feb 2007, 13:56

28 sep 2011, 11:49

Volgens mij kan beek die check ook wel voor je doen..ze onderhouden namelijk ook mini's :)
Geerth
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 148
Lid geworden op: 07 jun 2010, 16:09

Re: Tuning met hoge kilometerstand

29 sep 2011, 21:42

BMX schreef:Hiephoi!

Ondanks dat ik studeer aan de HTS-A zit ik toch met deze vraag ;)
Ik hoor namelijk verschillende antwoorden en dan ga je twijfelen.....
Ik heb rond de 180k een software update laten doen van de mijn Mini one ... Maar dit heeft niet het gewenste effect gehad. De motor zou qua pk het zelfde moeten zijn als een cooper, maar die had evengoed een hogere topsnelheid. Dit werd na wat 'softwarematige aanpassingen' gegooit op de aantal KM'ers
Mini... Exciting to the very last drop.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”