Goedemiddag allen,
Ik heb 2 kleine probleempjes waar ik al een maand of 2 mee kamp.
Allereerst de specificaties van mn auto:
Mini cooper S
Bj : 2002
km stand 103.000
probleem 1:
Een trillend geluid onder het midden van de wagen, Dit is jammer genoeg geen hitteschild. Aangezien ik afgelopen zaterdag alle hittenschilden verwijderd hebt. Het doet zich voornamelijk voor rond de 2000RPM en het duur tot de 2500RPM en het is hoogst irritant en goed te horen, zowel binnen als buiten. Ik gok zelf op de uitlaat (schotje oid) iemand wel eens gehad?
Probleem 2:
Nog irritanter is het kraken van de bestuurdersstoel. passagiersstoel geeft geen kik, echter de rugleuning van mijn stoel (bestuurdersstoel) kraakt bij ieder dingetje. Klinkt heel goedkoop en gaat op den duur vervelen. Bij kracht zetten tegen de leuning met mn rug is het nagenoeg over. (weeg 65kg) Tevens heb ik al gezocht en er blijken betere stoelframes op de markt te zijn. Maar is er zelf niet iets aan te doen, het 1 en ander smeren. Ik ben niet te beroerd om wat euro's uit te geven, maar als er iets is wat simpelweg gesmeerd etc kan worden draai ik daar mijn hand niet voor om.
Mvgr,
Niels Slinger
Resoneren en piepen
- gumpiej
- Leerling Mini lid
Bericht
Ik had in mijn R50 hetzelfde probleem met de bestuurders stoel. Ik heb vandaag de achterkap van de stoel verwijderd en daar alle verbindingen ingespoten met Motip PTFE spray. Hierna weer gaan zitten en nu had ik alleen nog geluid in de zitting. Toen besloten om de volledige stoel los te halen. Voorzichtig gekanteld ivm de bekabeling enz.. Hierna alle veren, verbindingen en scharnieren onder de stoel ingespoten. Het web van het zitvlak is opgehangen in het frame van de stoel, dit is een metaal-op-metaal verbinding, dus deze heb ik ook ingespoten. Ik merkte dat dit namelijk een van de voornaamste boosdoeners was. Na alles te hebben ingespoten heb ik de stoel weer terug gezet en gemonteerd.
Voorlopig heb ik geen piepjes een kraakjes meer! Ik hoop dat dit niet een tijdelijke oplossing is
groetjes
Voorlopig heb ik geen piepjes een kraakjes meer! Ik hoop dat dit niet een tijdelijke oplossing is

groetjes
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors