Stabilisatorrubbers

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Ollie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

Stabilisatorrubbers

14 apr 2011, 16:17

Ik heb al diverse topics gelezen, maar wordt nog niet veel wijzer helaas. Al lange tijd rijd ik met een rammel in de kofferbak rond. Ik heb al met de klep open gereden, de hoedenplank en krik verwijderd, achterbank verwijderd en het blijft maar rammelen. De uitlaat(beugels) is/zijn nieuw dus daar kan het niet aan liggen.

Misschien dat ik er helemaal naast zit, maar ik kan nergens vinden welke stabilisatorrubbers je moet vervangen wanneer je last hebt van een rammel in de kofferbak (lijkt van rechts te komen). Draagarmrubbers etc. zien er goed uit, maar ik vermoed dat het de stabilisatorrubbers zijn of misschien de veerpootschotel.

Als het nr.2 is dan kan ik het altijd proberen, al zien ook deze rubbers eruit alsof er nauwelijks speling in zit (hij is al meerdere malen op de brug geweest met de achterwielen van de grond).

Afbeelding

Wie weet kan iemand mij helpen om van deze rammel af te komen.
thavipah
Mod virus alert!
Mod virus alert!

14 apr 2011, 19:04

Heeft jstuyts ook een keer gehad. Samen met hem in een halfuurtje vervangen. Hoefde niet op de brug. Gewoon een normale krik en goed gereedschap gebruiken. Stelt weinig voor.
jstuyts
Mod virus alert!
Mod virus alert!

14 apr 2011, 22:56

Klopt, inderdaad een setje kopen van het rubber nummer 2. Kost een paar euro en snel gedaan. Wiel loshalen en je kan erbij komen, heel simpel. Daarna is die rotrammel achterin weg :mrgreen:

Lees hier op het forum ook wat over powerflex bussen (kan je bij www.minispeed.nl krijgen dacht ik), die zijn misschien beter maar heb daar zelf geen ervaring mee. Dat zou je even op het forum moeten checken.
Ollie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

15 apr 2011, 17:45

Heb vandaag de rubbers opgehaald, en de oude verwijderd. Deze zagen er nog goed uit toen ze nog gemonteerd waren, maar het gat was ovaal geworden, dus dat verklaart de rammel! Maar toen bleek dat ik de verkeerde rubbers had, ik moest rubbers hebben voor een sportonderstel, die heeft namelijk een iets dikkere stabilisatorstang. Maandag nieuwe en dan hopelijk alles weg!
Ollie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

18 apr 2011, 18:15

Rubbers vervangen maar rammel blijft, iemand een idee wat het nog meer kan veroorzaken??
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

18 apr 2011, 18:45

Het stangetje wat je stabilisatorstang verbind met je schommelarm.
Ollie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

15 aug 2011, 18:34

Mijn rechterachterwiel slijt harder dan links. Laatst de auto uit laten lijnen, maar kan dus niet controleren of het nu beter is. De auto rijdt gewoon goed, alleen wil het stuur wel eens trekken als je bijna stilstaat, of net gas geeft, maar dat is niet altijd het geval.

Kan de rammel in samenwerking met een harder slijtende band een gezamenlijke oorzaak hebben?
Ollie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

22 aug 2011, 14:52

Berthil schreef:Het stangetje wat je stabilisatorstang verbind met je schommelarm.
Vervangen, ook dat lost het niet op.
Dus mocht iemand belang hebben bij deze stangetjes (gebruikt, maar wel goed)....
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 aug 2011, 15:05

Heb je standaard schokbrekers met verlagingsveren?
Schokbreker stuk of eindstopje weg / kapot.
Ollie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

23 aug 2011, 23:56

Nee, geen verlagingsveren maar een Sport Plus onderstel als ik het goed heb.
Welk dopje bedoel je precies?
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 aug 2011, 18:38

Ik bedoel het kunstof bolletje die om de zuigerstang zit van de schokbreker.
Deze zorgt er voor dat als de schokbreker zwaar wordt belast / inveert dat het metaal niet tegen elkaar komt.
Dit is wel groter als er verlagingsveren zijn geplaatst.
Ollie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

29 nov 2011, 18:51

Opgelost na montage schroefset, zal de schokbreker zijn geweest...

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”