Tijdens het monteren van een Coming Home Module kom ik een probleem tegen.
Bij Mini Cooper uit 2003 heb ik zo'm module geinstalleerd.
De module zelf is gevoed via een contante plus (rode draad), de massa is aangesloten (zwarte draad) en de mistlampen zijn erop aangesloten (gele draden).
Zodra de puls van de centrale vergrendeling (openen én sluiten) doorgegeven wordt aan de module (blauwe draden), branden de mistlampen een tijdje.
Maar wanneer ik tijdens het rijden de deuren ontgrendel gaan ze ook aan, en wanneer ik de mistlampen even aan heb gezet en weer uitdoe, krijgt de module ook een puls en blijven ze nog een tijdje nabranden (niet handig met politie).
Ook gaan de deuren boven 10km/u op slot en krijgt het kastje ook een puls en branden de mistlampen dus weer even.
Nu is mijn idee om de module te voeden met een geschakelde plus, die het alleen doet wanneer het contact op 0 staat.
Met andere woorden: tijdens het rijden is de functie van de coming home module volledig uitgeschakeld.
Heeft iemand toevallig een idee waar ik deze geschakelde plus vandaan kan toveren?
Hier een voorbeeld:
Voorbeeld Ford Focus
Geschakelde plus draad
- Ollie
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik zou niet weten waar je die wilt vinden.Ollie schreef:Yes die gaat aan als je de auto start.
Ik moet juist een plus hebben die aangaat als de auto uitgaat.
Gr. Johnny
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
- Ollie
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Een alarm heb ik niet. Ik dacht zelf aan de inschakeling van parkeerlicht.
Ik kijk al rond op Wiring Diagram Mini Cooper
Of ergens een relais tussen plaatsen.
Ik kijk al rond op Wiring Diagram Mini Cooper
Of ergens een relais tussen plaatsen.
- Ollie
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors