Defecte ruitenwissermotor R50

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
basvlug
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Defecte ruitenwissermotor R50

03 jan 2012, 12:36

Vanochtend is de ruitenwissermotor defect gegaan van de Mini One R50 van mijn vriendin. ANWB had het althans over een defect. Via Google kwam ik op een Amerikaans forum terecht, en daar had men het over het vervangen van de motor, maar ook over een simpelere oplossing! Dit door middel van een aardedraad, zie:

http://www.northamericanmotoring.com/fo ... all-2.html .

Iemand ervaring hiermee? Ben zelf helaas niet zo technisch aangelegd. Alvast bedankt voor een reactie!!
basvlug
Nieuw Lid
Nieuw Lid

03 jan 2012, 12:52

Dit werd onder andere genoemd:

DO NOT WASTE MONEY ON A NEW WIPER MOTOR........

THE COMMON FAULT IS A POOR WIPER MOTOR EARTH ARRANGEMENT ON ALL MINI'S !

IF WIPER MOTOR FUSE HAS NOT BLOWN THEN IT SHOULD BE OKAY.
IF IT GETS FRIED OR OVERLOADED THEN THE FUSE WILL BLOW !

RUN A NEW EARTH CABLE FROM ONE OF THE 3 MOTOR MOUNTING BOLTS TO ANY GOOD EARTH POINT , ENGINE EARTH , BATTERY EARTH ETC.

THE WIPER SHOULD THEN SPRING INTO LIFE !
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jan 2012, 23:33

Ik heb er zelf nooit wat over gelezen of gehoord, maar je kan het proberen..
Eerst even de zekering checken in je centrale zekeringen kast. Als hij gewoon is heel is kun je deze uitleg toepassen:
Het is een kwestie van gewoon even de plactic cover van je achterklep losschroeven met een torx schroevendraaier.
Daarna kan klik je de plastic cover eraf, dan zie je die ruitenwisser motor zitten.
En dan is het volgens deze beschrijving van een goede aarde zoeken dus gewoon een draadje strippen tot het koper dan die tussen een bout doen van je ruitenwisser motor.
en ergens tussen een bout van je klep denk ik! en zo zou het moeten doen!

niet geschoten is altijd mis dus misschien breng je hem zo weer tot leven!

gr Koos
Rein
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

05 jan 2012, 18:27

BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
basvlug
Nieuw Lid
Nieuw Lid

11 jan 2012, 13:03

koosie schreef:Ik heb er zelf nooit wat over gelezen of gehoord, maar je kan het proberen..
Eerst even de zekering checken in je centrale zekeringen kast. Als hij gewoon is heel is kun je deze uitleg toepassen:
Het is een kwestie van gewoon even de plactic cover van je achterklep losschroeven met een torx schroevendraaier.
Daarna kan klik je de plastic cover eraf, dan zie je die ruitenwisser motor zitten.
En dan is het volgens deze beschrijving van een goede aarde zoeken dus gewoon een draadje strippen tot het koper dan die tussen een bout doen van je ruitenwisser motor.
en ergens tussen een bout van je klep denk ik! en zo zou het moeten doen!

niet geschoten is altijd mis dus misschien breng je hem zo weer tot leven!

gr Koos
Hoi Koos, bedankt voor je reactie! Echter gaat het om de ruitenwissermotor voor. Maar het principe is hetzelfde inderdaad.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”