Cabrio kap lampje brand constant?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
djago2011
One wheel wonder
One wheel wonder

Cabrio kap lampje brand constant?

28 dec 2011, 20:23

Hallo Forum-Leden,

Ik heb volgens mij iets vreemds sinds kort. Het lampje van de cabrio kap knop (skap sluiten) blijft constant rood branden.
Op zich niks vreemds verder, voor zover ik kan inschatten. De kap kan gewoon open en dicht..

Het leek een week geleden iets minder fel te branden dan de laatste paar dagen, maar dat kan ook aan mij liggen :wink:
Overigens als ik de foto nu naderhand bekijk is het wel overdreven fel, maar de foto is met me telefoon gemaakt.

Misschien een slecht contact?

Een plaatje zegt altijd meer dan 1000 woorden dus hierbij.... :

Alvast bedankt voor je reactie!

[img][URL=http://imageshack.us/photo/my-images/32/img1491fke.jpg/][img]http://img32.imageshack.us/img32/5138/img1491fke.jpg[/img][/img]
Mini zeeland
Enthousiast
Enthousiast

re

29 dec 2011, 10:44

Kan het zijn dat je " hoedeplank" niet helemaal goed zit. Hier zit een schakelaar die dit waarneemt?
Alleen zou je kap dan niet moeten werken? Misschien toch even kijken...
Marcel Always Open
Cabrio-King

29 dec 2011, 20:45

Je schrijft "kap kan gewoon open en dicht" . Bedoel je daarmee het schuifdeel of het openklappende deel ("helemaal open")? Als de hoedenplank verkeerd ligt, schuift hij wel maar klapt hij niet.

Theoretisch kan het zijn dat er iets tussen de kap en de bovenrand van de voorruit (zg maar het vaste deel van het dak) zit?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

29 dec 2011, 20:56

Ik heb even in de Wiring System Diagram gekeken maar ik kan het zo niet vinden. Ik denk dat wellicht de sensor voor het dak sluiten defect is of zoiets. De Mini denkt misschien dat het dak open is. De hoedenplank kan het inderdaad niet zijn, anders functioneert het dak niet.

Kijk ook eens de twee hendels na in de kofferbak waarmee je de 'comfort opening' bedient.

En kijk even de handleiding na, misschien moet je hydraulische vloeistof navullen maar ik weet niet of de het systeem een te lage druk signaleert.
djago2011
One wheel wonder
One wheel wonder

30 dec 2011, 20:05

hmm ik moet er wel bij zeggen dat ik inderdaad alleen het schuif-gedeelte heb getest.. Hoedenplank "lijkt" goed te liggen.

Heeft iemand een foto o.i.d. zodat ik de schakelaar kan vinden die in verbinding staat met de hoedenplank?

Het regent nu nogal hard dus kan helaas niet even het hele dak open/dicht doen. Straks heb ik een storing en dan gaat ie niet dicht. Dat is echt iets voor mij :cry:

Morgen ff testen "als" het niet regent :feest
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

30 dec 2011, 22:39

Schakelaar zit links onder de hoedenplank steun.
Dat is een micro schakelaar maar je hoort duidelijk een klik als die ingedrukt wordt.
Maar zoals gezegd, als die niet goed functioneert gaat het dak niet eens open.
Mini zeeland
Enthousiast
Enthousiast

re

30 dec 2011, 22:56

Bertil ,

Het eerste "schuif" stand toch wel? of niet? is al weer even geleden met onze cabrio .
was toch wel leuk hoor...
Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

30 dec 2011, 22:58

Eerste schuifstand wel maar het hele dak gaat niet open.
djago2011
One wheel wonder
One wheel wonder

01 jan 2012, 18:20

Beste wensen nog allemaal....

Ik heb de mini even droog in de garage getest.. Het dak gaat gewoon he-le-maal open en ook dicht..

Nog iets wat met nog niet eerder was opgevallen: Het lampje blijft ook gewoon aanstaan de sleutel uit het contact gehaald is :s
djago2011
One wheel wonder
One wheel wonder

19 jan 2012, 19:50

***KICK***

Helemaal niemand een idee SOS
Marcel Always Open
Cabrio-King

19 jan 2012, 20:49

Stel dat de oorzaak is dat het dak niet helemaal lekker in z'n bedding ligt:
- schuifdak open
- de linker "arm" even voorzichtig omhoog duwen naar beneden trekken met de hand , gewoon een beetje voorzichtig "wrikken" met handkracht.
- hetzelfde met de rechter "arm"

Je zal er geen echte beweging in krijgen, maar wellicht valt die dan weer precies goed voor de sensor.

Stel dat de hoedenplank de fout geeft. Heb je de hoedenplank al een keer er helemaal uitgehaald? Heb je de sensor al een keer met de hand ingeduwd?

Stel dat er echt een sensor defect is, dan moet je echt richting dealer.

De twee armen werken met een kabel. Deze kabel wordt aangedreven door een hydraulische pomp. Als de pomp defect is, trekt hij de kabels niet aan en gaat het dak dus ook niet open. Deze moet dan vervangen worden.

Er is een handmatige noodsluiting mogelijk, vanuit de kofferbak, zie instructieboekje, maar of dit ook mogelijk is om de kap met de hand open te maken, geen idee. Denk dat je dit ook niet wilt .
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
djago2011
One wheel wonder
One wheel wonder

20 jan 2012, 20:00

Thanks Marcel, ik alles even nog een keer goed nakijken zoals je aangeeft!

Thanks!
Fabian

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”