hallo
had een vraag heb een mini cooper uit 2002 met 85kw 1.6l mijn vraag is kan je daar een compressor op zetten zoja waar kan ik dat het beste kopen
alvast bedankt
Compressorkit
- minicooper 2002
- Leerling Mini lid
Bericht
Compressorkit
mijn vriendin en ik hebben samen voor het eerst een mini cooper aangeschaft en hij rijdt super
- minicooper 2002
- Leerling Mini lid
Bericht
compressor
ja dat zou kunnen maar denk dat een compressorkit toch wel een stuk goedkoper is
mijn vriendin en ik hebben samen voor het eerst een mini cooper aangeschaft en hij rijdt super
- Evomini
- Enthousiast
Bericht
Kit bestaat (howel zogenaamd vanaf bouwjaar o3):
http://www.vividracing.com/catalog/turb ... 42965.html
en heb wel meer projecten gezien maar ben eerlijk gezegd met Peter eens dat een S kopen voordeliger is. Alle turbo R50 projecten waar je over leest zijn niet simpel een kit erop schroeven, zo hoor je vaak dat de drijfstangen vervangen worden door sterkere enz. omdat er niet zoveel rek in de motor meer zit standaard. Om nog maar te zwijgen van de bak.
Maar goed, klussen is ook leuk en als je het doet succes en lijkt me stoer om te zien.
http://www.vividracing.com/catalog/turb ... 42965.html
en heb wel meer projecten gezien maar ben eerlijk gezegd met Peter eens dat een S kopen voordeliger is. Alle turbo R50 projecten waar je over leest zijn niet simpel een kit erop schroeven, zo hoor je vaak dat de drijfstangen vervangen worden door sterkere enz. omdat er niet zoveel rek in de motor meer zit standaard. Om nog maar te zwijgen van de bak.
Maar goed, klussen is ook leuk en als je het doet succes en lijkt me stoer om te zien.
- minicooper 2002
- Leerling Mini lid
Bericht
compressor
heej ik bedoel geen turbokit maar een compressor dat zit standaard op een mini cooper s
- Evomini
- Enthousiast
Bericht
ok, duidelijk. Maar dan geldt nog steeds dat een R53 blok sterkere drijfstangen etc heeft volgens mij en intern op meer punten verschilt, dus denk dat je niet naar R53 spec kunt gaan door er simpelweg een supercharger (en IC) op te schroeven.
Naar wat voor vermogen ben je op zoek dan, gewoon volledig r53 niveau zeg maar?
Naar wat voor vermogen ben je op zoek dan, gewoon volledig r53 niveau zeg maar?
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Kan je beter een S-blok erin zetten..
Tuurlijk, je zal minder knutseluren hebben maar t werkt wel ;-)
Tuurlijk, je zal minder knutseluren hebben maar t werkt wel ;-)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Volgens mij is Coendek hier eens mee bezig geweest om dit uit te zoeken, zijn conclusie was volgens mij dat je hier vooral niet aan moet beginnen omdat je naast het blok ook de motorophanging, versnellingsbak en bedrading moest vervangen/aanpassen.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors