Nieuwe Cooper S problemen

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Geerth
4 op een rij!
4 op een rij!

Nieuwe Cooper S problemen

17 dec 2011, 18:38

Daar is ie dan, lang gewacht toch gekregen gekocht de Mini Cooper S. Alleen nu heb ik wat vragen / problemen en
zou graag advies willen van wat het kan zijn. Zodat ik dit ook terug kan koppelen naar de garage maandag.

Panaramischdak : Begint te fluiten na 160 (echt fluiten) kraakt bij het opendoen en dichtdoen.
(net of het dak verder wil, maar niet verder kan en dan de tandwielen overslaan)
Bestuurdersdeur : Begint ook te fluiten bij 160 / 180. Rechtsbovenin (bekeken vanaf zittende in de mini)
Rammel : Als ik rustig rijd en laat hem 'uitrollen' hoor ik geklapper vanuit rechtsvoor komen.
Piep : Als ik onder de 20 km/u rijdt hoor ik een heel hoog piep geluidje. Indien ik de rem iets intrap is dit weg (zullen
dan de wss remmen zijn)
Koppeling : De koppeling is loodzwaar is dit normaal?

Voor de rest rijdt hij prima ;) (beetje sarcastisch ik weet het, maar het is wel erg jammer, me one met 240k KM reed
lekkerder dan dit)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Geerth op 11 jan 2012, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Mini... Exciting to the very last drop.
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 dec 2011, 08:44

De koppeling van de S is zwaar dat klopt. Dat is normaal.
Het fluiten bij de deur heb je al gekeken of de kap bij het raam goed aansluit?
Verdere problemen kan ik geen antwoord op geven!
Ben
4 op een rij!
4 op een rij!

18 dec 2011, 22:43

Koppeling die zwaar gaat bij een S is niet normaal.
Meestal een versleten koppeling en vast geroeste kunststok bus van de koppelingshevel.
Schuifdak is mogelijk gesmeerd met verkeert en teveel vet waardoor de kabels vol met vet en vuil gaan zitten.
Alleen te verhelpen door een nieuwe dak cassette te monteren.
Fluit geluiden van de deuren is af te stellen.
Gr Ben
BenCooper
4 op een rij!
4 op een rij!

19 dec 2011, 12:09

Ben schreef: Fluit geluiden van de deuren is af te stellen.
Gr Ben
waarschijnlijk zit je a-style aan de buitenkant los, heb ik ook. Net een ander topic voor geopend. :roll:
Geerth
4 op een rij!
4 op een rij!

19 dec 2011, 20:01

BenCooper schreef:
Ben schreef: Fluit geluiden van de deuren is af te stellen.
Gr Ben
waarschijnlijk zit je a-style aan de buitenkant los, heb ik ook. Net een ander topic voor geopend. :roll:
Nou dak waren de rubbers, raam van de deur gaat niet genoeg naarboven waardoor hij 'altijd' openstaat
dit wordt nu afgesteld. Hou jullie op de hoogte
Geerth
4 op een rij!
4 op een rij!

11 jan 2012, 19:30

Iets nieuws! Geluidjes, ik hou niet van geluidjes.

Afbeelding

Hier heb ik even de geluidjes gezet: http://upload.skrepr.com/klanten/mini/geluidjes.zip

Er staan 2 bestandjes in, geluid wiel rechtsvoor, na 10 sec laat ik gas los en hoor je een schrapend geluid, dit
kon ik nog nergens tegenkomen op het forum.

andere is koppeling en ik verwacht dat dit het "Chewbacca" geluid is, maar ik moet het zeker even weten ;-)
(http://www.newminiclub.nl/forum/about24551.html)

Alvast bedankt voor jullie support!
Marcel Always Open
Cabrio-King

11 jan 2012, 23:26

wat voor software formaat is dat geluidbestand? Krijg het nergens mee geopend.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Geerth
4 op een rij!
4 op een rij!

13 jan 2012, 19:36

Marcel Always Open schreef:wat voor software formaat is dat geluidbestand? Krijg het nergens mee geopend.
Ow ... T'is van me iphone af. even VLC proberen? Die kan alles afspelen (ook beeld). www.videolan.org
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jan 2012, 22:32

Mijn ervaring is dat de S koppeling wel zwaar gaat in tegenstelling tot andere autos i.v.m drukgroep
burn rubber not your soul

Afbeelding
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

12 feb 2012, 09:19

Hee Geerth, ik las dat je problemen met stellen vd ramen hebt.
Heb ooit een DIY gemaakt vh vervangen vd raammotor, wellicht heb je er iets aan. Die witte knop moet met een imbusje losgemaakt worden.

Klikkerdeklik
Geerth
4 op een rij!
4 op een rij!

Re: Nieuwe Cooper S problemen

26 feb 2012, 18:02

Geerth schreef: Panaramischdak : Begint te fluiten na 160 (echt fluiten) kraakt bij het opendoen en dichtdoen.
(net of het dak verder wil, maar niet verder kan en dan de tandwielen overslaan)
Bestuurdersdeur : Begint ook te fluiten bij 160 / 180. Rechtsbovenin (bekeken vanaf zittende in de mini)
Rammel : Als ik rustig rijd en laat hem 'uitrollen' hoor ik geklapper vanuit rechtsvoor komen.
Piep : Als ik onder de 20 km/u rijdt hoor ik een heel hoog piep geluidje. Indien ik de rem iets intrap is dit weg (zullen
dan de wss remmen zijn)
Koppeling : De koppeling is loodzwaar is dit normaal?
Zo maar eens een update over mijn eigen problemen. Panaramischdak is gemaakt. Naar mijn weten is deze
vernieuwd door de dealer. Zeker mijn complimenten daarover. Bestuurdersdeur, 2 garages naar gekeken, niemand kon dit herstellen, toen maar naar de BMW dealer gegaan. 101 euro verder maar de ramen waren perfect gemaakt. De rammel kwam uit mijn dashboard, nadat ik er een IPhone / Ipad en update van MK3 naar MK4 heb laten doen, bleek de vorige eigenaar niet alles hebben vast gedraaid. Vandaar de rammel. Geklapper rechtsvoor niet meer gehoord en de piep had met de remmen te maken. Ook de koppeling maakt soms bij het optrekken nog geluid, maar dit laat ik nog even zo. Momenteel ben ik 1900 euro (tussentijd ook andere uitlaat) verder en begint net mij "emissie- waarde" lampje te branden. Dat wordt weer mijn nieuwe missie.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”