Drukgroep naar de gort?
- despoo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Drukgroep naar de gort?
Sinds vrijdag hoor ik een piepend / zingend geluid bij het intrappen van de koppeling, aan het gevoel van de koppeling en het schakelen merkte ik niks. Dus ik dacht het zal het druklager zijn, alleen gisteren begon hij ook nog eens moeilijker te schakelen en dat werd steeds erger onderweg. Vooral de 1e, 2e en achteruit gaan nu alleen met veel kracht erin. Daarnaast trilt het koppelingspedaal nu als ik die laat opkomen en al voordat die opgekomen is rijd de mini met horten en stoten weg. Houd dit in dat mijn hele drukgroep naar de gallemiezen is of zelfs ook de koppelingsplaat? Toen ik gisteren de auto aan het parkeren was kwam er ook een duidelijke lucht naar binnen, geen verbrande lucht maar wel een stinkende lucht.
aka BenjaMini
- Black_Devil
- Mod virus alert!
Bericht
Ik had een tijdje geleden het zelfde probleem, bleek ook de drukgroep te zijn, en ook gelijk de koppeling laten vervangen..de koppeling is zelf niet zo heel duur. Het is voornamelijk het arbeidsloon waar je niet blij van wordt;)
- spenki
- Sponsor
- Contacteer:
Bericht
Hoi:
Ik denk dat je er geen 2 dagen meer mee kunt rijden dan is ie helemaal stuk(het druklager)
Druklager loopt nl uit elkaar en gaat verbrand stinken, als ie stuk is kun je ook gelijk niet meer rijden/schakelen.
Gewoon bak er onderuit halen en nw koppelingsset er in zetten.
Is een ding dat vaak voor komt vanaf ca 80.000 km en ik adviseer meestal om gelijk ook de baklagers te vervangen
want die gaan ook veelvuldig stuk.
Dan pak je beide problemen in een keer dus 1x arbeidsloon ivm vele sleutelwerk.
Heb al meerdere mini's van mede clubgenoten voor reparatie gehad met deze of andere (bak)problemen.
Mocht je meer info nodig hebben dan mag je me ook even pm sturen.
Gr Roy

Ik denk dat je er geen 2 dagen meer mee kunt rijden dan is ie helemaal stuk(het druklager)
Druklager loopt nl uit elkaar en gaat verbrand stinken, als ie stuk is kun je ook gelijk niet meer rijden/schakelen.
Gewoon bak er onderuit halen en nw koppelingsset er in zetten.
Is een ding dat vaak voor komt vanaf ca 80.000 km en ik adviseer meestal om gelijk ook de baklagers te vervangen
want die gaan ook veelvuldig stuk.
Dan pak je beide problemen in een keer dus 1x arbeidsloon ivm vele sleutelwerk.
Heb al meerdere mini's van mede clubgenoten voor reparatie gehad met deze of andere (bak)problemen.
Mocht je meer info nodig hebben dan mag je me ook even pm sturen.
Gr Roy

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors