Bonken geluid bij remmen/rem loslaten?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
luuk van der linde
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Bonken geluid bij remmen/rem loslaten?

22 nov 2011, 15:38

Hey Mini lovers,

Heeft iemand dit misschien eerder meegemaakt of over gehoord?

Als ik de laatste paar meter van een remweg af leg en mijn rem langzaam laat opkomen hoor ik een bonkend geluid rechtsachter. vaak zijn het niet meer dan 2 bonken.

Voor de rest doet de auto het geweldig, hij maakt geen raar geluid bij het optrekken en trekt niet scheef ofzo. alleen bij de laatste paar kilometers op de snelheidsmeter, tijdens het afremmen hoor je dus dat geluid: PlOF PLOF.

Ik zou het echt waarderen als iemand hier ervaring mee heeft want ik heb echt geen idee waar ik moet kijken!

Hoe dan ook, bedankt,
Gtrz, Luuk
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

22 nov 2011, 15:48

klinkt als een fusee dat is overleden of een homokineet al maakt die dan ook tijdens t rijden geluid..
controleer de speling op de wielen eens :)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
luuk van der linde
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

22 nov 2011, 17:45

Het lijkt vrij duidelijk achter, dus de Fusee pen of homokineet lijkt me onwaarschijnlijk, maar ik zal hem eens opkriken en kijken naar de wielspeling.
luuk van der linde
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

27 mar 2012, 13:04

Heel ff tussendoor jongens!,

gisteren de achterrem uit elkaar gehaald, ik begon namelijk te vermoeden dat het de rem blokjes waren.
Al snel bleek dat die goed waren, alleen waren de klauwen helemaal droog en roestig: schoon gemaakt en een dike flets kopervet er op:

Problem solved!

Geen geluid meer tijdens het remmen!

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”