Hallo allemaal
Mijn naam is Tonnie en heb pas een mini aangeschaft.
Zoals ik begrepen heb is het een R50 want hij is van november 2001.
Het is een mooie cooper met leuke halflederen sportstoelen en een mooie panorama dak erin.
Nu heb ik het volgende probleem.
Een deel van de kachelverlichting brandt dus niet, is dit zelf te herstellen.
Wanneer iemand dit al eens heeft gedaan dan hoor ik dit graag.
Indien mogelijk met foto's.
Bij mijn vorige auto MB Slk had ik dit ook en was eenvoudig zelf te vervangen door de knop eraf te trekken en hierachter een insteeklampje te vervangen met een klein stukje rubberen slangetje.
Hoop snel iets te horen.
Gr.Tonnie
Kachelverlichting defect, (zelf al opgelost)
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Om m'n gloednieuwe R50 cooper (2005) had ik ook dit probleem en bleek er kabelbreuk te zijn. Alle onderste lampjes deden niks.
Dealer heeft toen nieuwe kabel geplaatst. (voor mij was dat garantie).
Dealer heeft toen nieuwe kabel geplaatst. (voor mij was dat garantie).
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- inton
- One wheel wonder
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Helpt deze website iets?? http://tis.spaghetticoder.org
Je MINI kiezen; R50 dus, keuze tussen Cooper of One, en dan optie 64, 11, 333 of 334 (333 is zonder automatische airco, 334 is met auto-airco)
Openen van je kachelbediening mag je dan zelf uitvogelen. Bij MINI vervangen ze blijkbaar gewoon de hele unit.
Je MINI kiezen; R50 dus, keuze tussen Cooper of One, en dan optie 64, 11, 333 of 334 (333 is zonder automatische airco, 334 is met auto-airco)
Openen van je kachelbediening mag je dan zelf uitvogelen. Bij MINI vervangen ze blijkbaar gewoon de hele unit.
- Evomini
- Enthousiast
Bericht
Inton, hier een handleiding van iemand die al eens het paneel heeft opengehaald. Mits het natuurlijk aan het lampje in het paneel ligt en niet aan de kabel zoals Marcel:
http://www.mini2.com/forum/first-genera ... panel.html
Maar het komt kennelijk vaker voor, en na verloop van tijd lijkt het me niet gek dat het lampje de geest geeft. Succes!
http://www.mini2.com/forum/first-genera ... panel.html
Maar het komt kennelijk vaker voor, en na verloop van tijd lijkt het me niet gek dat het lampje de geest geeft. Succes!
- inton
- One wheel wonder
Bericht
Kachelverlichting opgelost
Met behulp van diverse forum leden heb ik de lampjes vervangen.
Volgens de dealer moet de hele kachel-unit vervangen worden.
Zelf gedemonteerd en lampjes eruit gehaald, bij dealer lampjes van een Bmw gehaald die nagenoeg gelijk zijn, vervangen gemonteerd en het werkt.
Voor 6,66 euro is het weer gerepareerd.
Bedankt voor jullie hulp.
Gr.Tonnie
Volgens de dealer moet de hele kachel-unit vervangen worden.
Zelf gedemonteerd en lampjes eruit gehaald, bij dealer lampjes van een Bmw gehaald die nagenoeg gelijk zijn, vervangen gemonteerd en het werkt.
Voor 6,66 euro is het weer gerepareerd.
Bedankt voor jullie hulp.
Gr.Tonnie
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors