Bij mijn mini dan... Daardoor trek ik als ik de deur open doe de deurhendel tegen de plastic kap. Die heb ik er dus even uitgehaald. Nu heb ik gezien dat ik een schroef mis midden in de deur van mijn bestuurderskant, dat is denk ik het euvel. Net boven het handvat/stang waarmee je de deur dicht trekt.
Is dit zelf te fixen, of zit er aan de bout/schroef die erin moet aan het uiteinde ook een boutje? Als het niet kan moet ik dan naar de sloop rijden of naar de BMW garage? Ben bang dat ik door zo'n klein euvel de P.C. Hooft-prijs in de wacht sleep.
Er zit bij mij een schroef los!
- kroimel
- Nieuw Lid
Bericht
Bedankt, dat scheelt al wat, want nu heb ik plaatje gevonden. Verder is de site me wat te technisch...
Het gaat om dat kleine handeltje waarmee je de deur dicht trekt. Daarin zie je bovenaan een gaatje (bij de 5 boven de deur recht naar beneden), daar moet dus een schroef in maar weet niet welke. Of hoe en hoe duur... kan iemand dit plaatje lezen?

Het gaat om dat kleine handeltje waarmee je de deur dicht trekt. Daarin zie je bovenaan een gaatje (bij de 5 boven de deur recht naar beneden), daar moet dus een schroef in maar weet niet welke. Of hoe en hoe duur... kan iemand dit plaatje lezen?

- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ja, schroef 8 of 9 moet je hebben. Ik weet zo niet meer zeker, maar volgens mij zijn de voorste twee lange (9) en die achteraan korte (8)... Heb je een Torx T30 voor nodig. Schroef kost denk ik <€1 bij de dealer...
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
geweldige topic-titel 

Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht
Die bout kost overigens helaas niet <€1, maar waarschijnlijk €2,80 tot €3,20 

GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
- JR mini
- Enthousiast
Bericht
Het is inderdaad de lange bout die op die plek zit, dus nr 9 is de correcte.MartijnGizmo schreef:Ja, schroef 8 of 9 moet je hebben. Ik weet zo niet meer zeker, maar volgens mij zijn de voorste twee lange (9) en die achteraan korte (8)... Heb je een Torx T30 voor nodig. Schroef kost denk ik <€1 bij de dealer...
- kroimel
- Nieuw Lid
Bericht
Van de dealer naar schadeherstelbedrijf naar een schroevenzaak... het is gewoon niet veel anders dan een houtschroef wat erin zit. Deze zijn inderdaad enorm goedkoop, zo goedkoop dat ik hem voor niets kreeg. Geen boutje nodig in ieder geval!
Helaas zat er bij inderdaad niets meer achter om hem in te draaien, dat is dan ook de reden dat hij er niet in zat. De beste man van de schroevenzaak wist me te vertellen dat hij gespoten was, dus dat er een (lichte) schade is geweest. Grote kans dat daarom er niets meer zit...
Weet iemand of het heel moeilijk is om de deur zelf open te schroeven en te kijken? Dat laten doen gaat weer teveel geld kosten ben ik bang. Het is wel iets beter voor mijn plastic deurhandel beschermer, want daar trek ik de deurhandel nu steeds tegenaan. Wat is dat precies voor iets waar je de schroef in moet draaien?
Helaas zat er bij inderdaad niets meer achter om hem in te draaien, dat is dan ook de reden dat hij er niet in zat. De beste man van de schroevenzaak wist me te vertellen dat hij gespoten was, dus dat er een (lichte) schade is geweest. Grote kans dat daarom er niets meer zit...
Weet iemand of het heel moeilijk is om de deur zelf open te schroeven en te kijken? Dat laten doen gaat weer teveel geld kosten ben ik bang. Het is wel iets beter voor mijn plastic deurhandel beschermer, want daar trek ik de deurhandel nu steeds tegenaan. Wat is dat precies voor iets waar je de schroef in moet draaien?
- JR mini
- Enthousiast
Bericht
Ik weet zo niet meer wat er in de deur zit waarin de torx bout geschroefd wordt. Het paneel zelf is er redelijk makkelijk af te halen. Zie http://www.mini2.com/forum/faq.php?faq= ... aq_removal voor een uitleg. Heb het zelf nu ook een aantal malen gedaan en is goed zelf te doen. Je moet nadat je de bouten eruit hebt gehaald wat kracht durven te gebruiken.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors