Ondefinieerbaar onderdeel onder de motorkap?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
JR mini
Enthousiast
Enthousiast

Ondefinieerbaar onderdeel onder de motorkap?

16 jun 2012, 11:42

Ik had laatst mijn motorkap open en toen ineens viel me een kabel op die eigenlijk los in de motorruimte ligt. Aan het uiteinde van deze kabel zit een zwart rechthoekige kastje waarvan ik niet weet wat het is. De andere kant loopt zoals op de foto te zien is langs de zekeringenkast via het remvloeistofreservoir richting dashboard.
Het lijkt iets te zijn wat achteraf is ingebouwd alleen heb ik geen idee wat het kan zijn, ik kom namelijk niets afwijkends in mijn MINI tegen. Wie weet wat het zwarte kastje kan zijn? Of is het letterlijk een black box.

Afbeelding

Afbeelding
Dirkxke
Mod virus alert!
Mod virus alert!

16 jun 2012, 15:43

aftermarket alarm? staat er ergens een merk of nr op?
JR mini
Enthousiast
Enthousiast

17 jun 2012, 14:50

Ik zie nergens een sirene en heb nog gewoon de originele sleutels dus lijkt mij geen alarm. Omdat het kastje zo verborgen zit kan ik er ook niets aan aflezen. Heb dus alleen een zwart kastje met een kabel die richting dashboard loopt en heb geen enkel idee waar deze voor dient. Toch nog maar eens goed kijken of ik ergens een type of merk kan achterhalen op het kastje.
Evomini
Enthousiast
Enthousiast

17 jun 2012, 16:00

kun je de kabel volgen? Gaat waarschijnlijk ergens door je brandschot heen, naar het dashboard zoals je zegt. Als je aan de andere kant van je brandschot (dus kant van het interieur, onder/achter je dashboard)) kijkt of je hem ziet binnenkomen kun je het evt volgen.
Ben
4 op een rij!
4 op een rij!

18 jun 2012, 23:30

Dat is een antenne van een radarverklikker.
Waarschijnlijk is het een stinger antenne(verboden)
Gr Ben
JR mini
Enthousiast
Enthousiast

19 jun 2012, 22:24

Ben zelf nog maar eens goed gaan kijken wat het nu kon zijn. Op kop de auto in en het blijkt inderdaad een radardetector te zijn. Althans waarvan ik altijd dacht dat het de OBD stekker was blijkt dit dus een aansluitpunt oid te zijn voor de radardetector. Zit in het opbergvak linksonder mijn stuur. Daar stond wel een naam op nml Target automotive op.

Ben van vroeger alleen die losse kastjes gewend die je onder de binnenspiegel moest vastzetten aan de voorruit.
Maar wel begrijpelijk dat dit ding er in heeft gezeten. Na 1 keer schakelen zit je al weer boven de maximum snelheid.

Bedankt Ben je hebt me op het goede spoor gebracht.

Gelukkig is dit mysterie weer opgelost, is toch vervelend dat je het niet kunt definiëren.
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

19 jun 2012, 22:31

Zou het dan ook meteen maar even weghalen, voordat een of andere "bromsnor" hem tegenkomt ;)
Afbeelding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”