Beste Allemaal,
Een aantal weken terug heb ik mijn R53 (92k, 2005) opnieuw uit laten lijnen omdat deze een afwijking had naar rechts. Ook waren er bij een snelheid van rond de 100 - 120 km/h trillingen te voelen aan het stuur. Dit is toen opgelost, er zat o.a. speling op de stuurkogels.
Een week later begon de stuurbekrachtiging pomp af en toe uit te vallen. Terug mee naar de dealer geweest, deze dient op korte termijn vervangen te worden werd mij verteld. Nu het volgende. Kan het zijn dat een (half) defecte stuurbekrachtiging ook invloed kan hebben op een afwijking naar links of naar rechts? Er is namelijk nog steeds dergelijke afwijking.
Met een half defecte stuurbekrachtiging bedoel ik dat het voor mijn gevoel iets zwaarder stuurt dan normaal, en af en toe dus helemaal uit valt. Het zoemen van de stuurbekrachtiging is te horen totdat deze helemaal niet meer werkt. Motor aan/uit helpt om de stuurbekrachtiging weer op gang te krijgen nadat deze compleet is uitgevallen. Niet echt ideaal.. De stuurbekrachtiging wordt deze week gemaakt.
Zelf heb ik ook gedacht aan de banden die wellicht anders zijn afgesleten gedurende de periode dat er speling zat op de stuurinrichting/wielophanging. Al vind ik het onwaarschijnlijk dat dit evenveel afwijking kan veroorzaken als een onjuiste uitlijning..
Alvast bedankt voor de reacties!
Defecte stuurbekrachtiging invloed op afwijking naar rechts?
- Fizz
- Leerling Mini lid
- JosCountrymanCooper
- Bijna verslaafd
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Jos, dat kan je niet zomaar (permanent) doen als de banden een draairichting hebben!
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Fizz
- Leerling Mini lid
Bericht
Bedankt voor de reacties.
De stuurbekrachtiging is gemaakt bij de dealer, de afwijking is er nog steeds. Ik denk dat nieuwe banden de volgende stap zal zijn. Is enkel de voorbanden vervangen voldoende? Of maar meteen alle 4 doen?
Of zou ik mij nog kunnen beroepen op het uitlijnen dat de garage heeft gedaan? Aangezien mijn klacht niet is verholpen door deze reparatie.
De stuurbekrachtiging is gemaakt bij de dealer, de afwijking is er nog steeds. Ik denk dat nieuwe banden de volgende stap zal zijn. Is enkel de voorbanden vervangen voldoende? Of maar meteen alle 4 doen?
Of zou ik mij nog kunnen beroepen op het uitlijnen dat de garage heeft gedaan? Aangezien mijn klacht niet is verholpen door deze reparatie.
- JosCountrymanCooper
- Bijna verslaafd
Bericht
Heb je de voorbanden al omgewisseld ?
Marcel had het nog over de draairichting. Dit is alleen van toepassing bij a-symmetrisch profiel ivm waterafvoer. Als het droog is , kan je er gewoon mee rijden.
Naar één kant toe trekken, komt meestal door uitlijnfout. Niet de banden.
Marcel had het nog over de draairichting. Dit is alleen van toepassing bij a-symmetrisch profiel ivm waterafvoer. Als het droog is , kan je er gewoon mee rijden.
Naar één kant toe trekken, komt meestal door uitlijnfout. Niet de banden.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors