Storing in ruitenwissers

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
willy
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Storing in ruitenwissers

27 jun 2012, 19:00

Hallo, Wie o wie kan mij helpen?
Wij zijn in het bezit van een Mini, type Cooper van het bouwjaar 2003.
Sinds kort hebben we problemen met de ruitenwissers, eigenlijk 2 problemen:
* De ruitenwissers gaan spontaan uit als deze aanstaan (in elke stand), door deze weer via schakelaar aan/uit te zetten doen ze het weer (voor even).
* Bij het uitzetten van de ruitenwissers lopen deze nog een aantal seconden door en stopt dan zo maar ergens, dus ook vaak midden op de ruiten.
We hebben deze uit laten lezen bij garage, maar deze konden eigenlijk weinig vinden.
Daarom naar de dealer ook uit laten lezen, deze gaven aan dat waarschijnlijk de body module defect was. Maar zeker wist men het niet.
Voor de zekerheid motor van wissers vervangen, echter hetzelfde probleem.
Daarom op zoek gegaan naar een andere module. Hier zijn heel veel verschillende modules (elk ander nummer) op de markt. Via marktplaats een gebruikte module gevonden met wel een ander nummer, maar deze garagehouder gaf aan dat ze bij Ekris vertelt hadden dat deze met een iets ander nummer ook geplaatst kon worden zonder problemen, als de onze maar niet meer opties had zoals bv een schuifdak. Tevens konden we deze uit proberen en als deze niet werkt konden we deze terug sturen, dus zeer netjes. De module omgezet, echter na om zetten dezelfde problemen. Dus kan het volgens mij niet aan de module gelegen hebben. Heeft iemand dit misschien ook al eerder meegemaakt?
Marcel Always Open
Cabrio-King

27 jun 2012, 22:28

hier het topic dat je eerder al had aangemaakt
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... ht=#663968

Ik hoop dat je probleem snel opgelost is. Ik heb er nog nimmer van gehoord. Het onderling vervangen van modules is wel vaak problematisch omdat ze zo specifiek voor een bepaalde auto zijn.

Heb jij een regensensor (=accesoire) in de auto?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
willy
Nieuw Lid
Nieuw Lid

27 jun 2012, 22:42

Hoi Marcel,

Bedankt voor je reactie. Onze Mini bezit geen regensensor.

Groetjes Willy

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”