Resonantie kleppendekselontluchtingsslangetje Cooper S

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Maik
One wheel wonder
One wheel wonder

Resonantie kleppendekselontluchtingsslangetje Cooper S

14 aug 2012, 22:29

Vraagje, sinds kort komt er een soort van bromgeluid uit de motorruimte bij gas los.
Nadere inspectie bracht aan het licht dat het slangetje dat van het kleppendeksel naar ergens onder de intercooler loopt dan staat te resoneren. Er lijkt dan erg snel afwisselend onder- en bovendruk op het (soepele) slangetje te komen wat hem hoog frequent laat trillen.
Volgens mij is dit niet goed :)
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? En weet iemand waar het slangetje precies naar toe gaat?
Alvast bedankt voor de tips!
Maik
One wheel wonder
One wheel wonder

14 aug 2012, 22:45

Thanks. Bekend probleem dus? Ik had voor ik dit topic opende nog gezocht op het forum, maar niets hierover gevonden.
Heeft Frynklyn daar ook een topic van dat iemand weet? Welke klep bedoel je eigenlijk Marcel?
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 aug 2012, 22:47

Je moet dat ventiel dat in de linkerkant van je kleppendeksel zit vervangen, niet dat slangetje. Dat zit langs je gasklephuis af (die klep heeft er niks mee te maken) in je SC_inlaat geprikt, samen met een slang die naar je thermostaathuis loopt (dacht ik)
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

14 aug 2012, 23:56

Als je er zo eentje zoekt dan heb ik nog eentje liggen(Nagelnieuw) in bmw doosje.Let op er zijn 2 types van deze ventielen!!!!
Maik
One wheel wonder
One wheel wonder

15 aug 2012, 09:51

Bedankt voor de info mannen!
Cooperke S, ik ben wel geinteresseerd in jouw klep, ik zal even kijken welke klep ik heb.
Wat kost zo'n klep ongeveer bij de dealer? Als het zeg 2-3 tientjes is, is het misschien wat overdreven om hem helemaal uit Belgie te laten komen, maar als er bmw op zo'n doosje staat dan zal dat wel weer tegenvallen :wink:

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”