Beide stoelen naar voren, tijdens opklappen rugleuning?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
MiniLinda
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Beide stoelen naar voren, tijdens opklappen rugleuning?

26 jul 2012, 12:17

Ik heb een Mini Cooper Pepper uit 2005 (is dat dan een R50? Verder nog geen verstand van :roll: ). Toen ik hem kocht, ging alleen de bijrijdersstoel naar voren, wanneer ik de rugleuning opklapte. Deze doet dat inmiddels niet meer, wat een beetje lastig is als de kinderen achter in de auto moeten. Ze zijn nog klein, dus geen groot probleem, maar zou fijner zijn als het gewoon weer werkte.

Nu ga ik vrijdag naar de dealer om dit probleem te laten bekijken. Hij wist mij echter ook niet te vertellen of de bestuurders stoel ook naar voren dient te gaan.

Hij had het over vervangen van het onderstel van de stoelen, duur grapje lijkt me. Is dat echt nodig denken jullie? Ik heb het idee dat er gewoon een onderdeeltje is los geschoten of iets dergelijks.

Alvast bedankt voor jullie wijze raad ;)
Laatst gewijzigd door MiniLinda op 26 jul 2012, 13:36, 2 keer totaal gewijzigd.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 jul 2012, 12:23

Je bedoelt dat de leuning wel voorover klapt, maar de stoel niet naar voren schuift?

Dat moeten allebei de stoelen wel doen. Wat soms helpt is, als je de leuning naar voren klapt, je de stoel aan de zitting even naar voren en achter wiebelt/trekt/schuift. Dan "schiet" hij los uit z'n vergrendeling. Dat was bij mij namelijk wel altijd het geval.

Mocht dat het niet zijn dan is er wrs een kabeltje losgeschoten. De complete frames vervangen lijkt me niet direct noodzakelijk.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
MiniLinda
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

26 jul 2012, 12:34

Dankjewel! Het leek me dat beide stoelen origineel naar voren zouden moeten schuiven inderdaad.
Ik bedoelde het opklappen van de rugleuning ja, heb het even aangepast in de tekst :)

Ik ga het zo eens proberen om een eventuele vergrendeling eraf te krijgen. Maar denk dat het een kabeltje is, had ik zelf ook bedacht toen ik eens onder de stoel kroop.

Bedankt voor je hulp! Ik laat nog wel weten wat de dealer ervan zei..
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 jul 2012, 12:37

Mijn bestuurdersstoel deed dat ook niet meer, bleek idd het kabeltje geknapt te zijn...
MiniLinda
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

26 jul 2012, 12:39

Kan dat kabeltje gewoon 'simpel' vervangen worden?
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 jul 2012, 12:40

Geen idee, ik heb het gewoon zo gelaten, er zit toch zelden iemand achterin.
MiniLinda
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

26 jul 2012, 12:42

Okay, dat is ook een oplossing :)
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

26 jul 2012, 17:13

Als het kabeltje kapot is heb je pech.
Die is niet apart te vervangen.
Dan moet de rail waar het mechanisme aan zit in zijn geheel vervangen worden.
Kost ongeveer 100 Euro exl arbeidskosten.
Marcel Always Open
Cabrio-King

26 jul 2012, 18:46

MiniLinda schreef:Ik heb een Mini Cooper Pepper uit 2005 (is dat dan een R50)?
Ja dat is een type R50, en gelet op bouwjaar is het een "facelift" versie. De term "Pepper" is gewoon een bepaald optiepakket.

MiniLinda schreef:Hij had het over vervangen van het onderstel van de stoelen, duur grapje lijkt me. Is dat echt nodig denken jullie?
Ja, helaas (zie Berthil's duidelijke uitleg)
Ik zou adviseren om alleen het onderdeel bij de mini dealer te kopen of bij VDG Autoparts , en dit dan zelf in te bouwen of een kennis dit te laten doen. De arbeidsuren van de dealer zullen behoorlijk aantikken op zo'n reparatie.

MiniLinda schreef:Nu ga ik vrijdag naar de dealer om dit probleem te laten bekijken. Hij wist mij echter ook niet te vertellen of de bestuurders stoel ook naar voren dient te gaan.
MiniLinda schreef:Dankjewel! Het leek me dat beide stoelen origineel naar voren zouden moeten schuiven inderdaad.
Zowel de bestuurders- als de bijrijdersstoel zijn identiek naar voor/achter te schuiven en beide rugleuningen zijn identiek om te kantelen. Het enige verschil dat tussen bestuurderstoel versus bijrijder stoel kan bestaan, is de optionele hoogteverstelling van de bijrijdersstoel. (bestuurderstoel standaard al in hoogte verstelbaar)
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Dirkxke
Mod virus alert!
Mod virus alert!

26 jul 2012, 20:40

Zeker niet door de dealer laten doen.

Is perfect zelf te doen!
Heb pas nog mijn onderstellen van mijn stoelen afgehaald voor de JCW sparco's erop te monteren.

2x niks qua werk!
kevinmessak
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

26 jul 2012, 23:12

Misschien een domme vraag, maar hoe klap je de stoel naar voren? Trek je die hendel naar boven of onderen? Naar onderen is stoel naar voren klappen en vooruit schuiven (dus om achter in te stappen). Naar boven is verstellen van de stoel. Dan schuift ie niet.
Ik zeg het maar even, want veel mensen die bij mij instappen, snappen dat vaak niet... Ik heb een pre-facelift R50, dus misschien is bij de jouwe anders.
MiniLinda
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

17 aug 2012, 10:36

Enorm bedankt nog voor jullie reacties en hulp! Wat fijn toch, zo'n forum.

(Even nog een berichtje van mij, hoe het is afgelopen)
De bestuurders stoel is gerepareerd door het kabeltje weer vast te zetten, ben ik heel blij mee want bij aankoop van de Mini werkte dit niet en aan bestuurders kant is het toch handiger instappen voor de kinderen. Bij de bijrijders stoel was de kabel geknapt en dus een duurder grapje. Heb het maar zo gelaten, kids kunnen er weer in nu ;)

Kevin, ik duw de hendel altijd naar beneden. Ik denk dat het bij mijn Mini anders is dan de jouwe, volgens mij gaat mijn hendeltje zelfs niet omhoog :)

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”