Remblokslijtageverklikker ontbreekt..?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Automatico
One wheel wonder
One wheel wonder

Remblokslijtageverklikker ontbreekt..?

03 sep 2012, 12:15

Gister de voorste remblokken en schijven van onze Cooper vervangen. Vrij eenvoudig klusje, alleen jammer dat een van de Torx bouten afbrak en ik dus aan het uitboren en tappen moest (waar kan ik het boutje kopen? Dealer, of heeft Beek ze ook??).

Wat me opviel is dat aan geen van de kanten een remblokslijtageverklikker zat. Lijkt me vreemd voor een Cooper uit 2003. Er zou er toch gewoon een moeten zitten aan de bestuurderszijde?

Kan ik een nieuwe gewoon weer aansluiten, of kan ik dan allerlei leesfouten verwachten?

De boel moet toch weer los want er moet een nieuw Torx boutje op en ik ben iets te gierig met kopervet geweest geloof ik.... squeeeeekkkk... :mad:
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 sep 2012, 12:17

Dat Torx-boutje kun je gewoon weglaten, die is vooral bedoeld voor de montage in de fabriek. De klauw zorgt ervoor dat schijf er niet af kan als je wiel eraf is, en de wielbouten houden daarna alles op hun plek. Daarnaast is de kans groot dattie volgende keer weer vast zit...

Mijn Cooper uit 2002 heeft zowel vóór als achter geen slijtage-indicatoren.
Automatico
One wheel wonder
One wheel wonder

03 sep 2012, 13:31

Oké.. we kunnen er dus wel van uitgaan dat ze er gewoon standaard niet op zaten. De Mini is van januari 2003 adus ik verwacht geen andere specificaties dan een uit 2002.

Zadels heb ik uiteraard goed schoongemaakt en de blokken glijden soepel. Is echt gewoon een kwestie van te weinig vet, volgens mij ben ik het bij de linker zelfs vergeten. Waarschijnlijk teveel bezig geweest met het uitboren... :O

Maakt niet uit, las ik gewoon weer een sleutelochtendje in, vind ik niet erg... :wink:

Setje van schijven en blokken is van EBC (gewoon standaard overigens...) en ik heb geen idee of er boutjes bij zaten. Is me in ieder geval niet opgevallen, maar ik heb er ook niet op gelet.

Uiteraard kun je makkelijk zonder het boutje, maar ik wil dat soort dingen gewoon compleet hebben. :s

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”