Hallo allemaal,
Mijn zus heeft een autootje nodig en zit onder andere te denken aan een mini one (wss een van rond 2002) en de optie om hem te importeren uit Duitsland is er ook.
Maar afgelopen weekend had ik het er nog over met haar vriend en hij vroeg zich af of die oude 1.6 blokjes van PSA Chrysler-BMW wel een beetje betrouwbaar zijn na ongeveer een ton te hebben gelopen. Ik kon er niet direct iets over vinden dus ik hoop dat jullie me aan een antwoord kunnen helpen.
Lennart
Mini One 1.6 blok betrouwbaar?
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
De onderblokken zijn van gietijzer en zo goed als onverwoestbaar. De cilinderkop is van aluminium maar gaan ook goed lang mee..
Ik heb een cooper S met 210dkm en loopt als een zonnetje
Ik heb een cooper S met 210dkm en loopt als een zonnetje

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Ivo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Utrecht
Bericht
De 1.6 uit de eerste generatie MINI (R50, R52, R53) was niet van PSA, maar is ontstaan uit een samenwerking tussen Chrysler en BMW: http://en.wikipedia.org/wiki/Tritec_engine
Problemen met deze motor komen volgens mij niet veel voor (die van mij doet het al ruim 170.000 km perfect). Het is vaker de versnellingsbak bij Ones en Coopers van de eerste bouwjaren (2001-2004) die voor problemen zorgt.
Problemen met deze motor komen volgens mij niet veel voor (die van mij doet het al ruim 170.000 km perfect). Het is vaker de versnellingsbak bij Ones en Coopers van de eerste bouwjaren (2001-2004) die voor problemen zorgt.

- Manick
- Sponsor
Bericht
Heb zelf 1x cilinderkop van een R50 moeten doen (112000 km verbrande uitlaatklep)
Maar vraag bij overweging van aankoop historie van het onderhoudt kijk of er nog rekeningen aan wezig zijn. Als de auto in goed onderhoudt is geweest en op tijd zijn beurten heeft gehad en geen gekke storingen heeft gehad zou er weinig aan de hand kunnen zijn met het blok
Maar vraag bij overweging van aankoop historie van het onderhoudt kijk of er nog rekeningen aan wezig zijn. Als de auto in goed onderhoudt is geweest en op tijd zijn beurten heeft gehad en geen gekke storingen heeft gehad zou er weinig aan de hand kunnen zijn met het blok
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors