Hallo,
Ik heb mijn Mini (R52) nog niet zo lang, maar stoor me al wel aan het geluid dat uit de radio komt. Er zit geen HK set oid in, gewoon de boost radio/cd met (denk ik) standard speakers. Nou weet ik wel dat je vooral naar het geweldige bob-bob-bob geluid van de uitlaat moet luisteren, maar een muziekje vind ik af en toe toch ook wel prettig.
Op gebied van carstereo ben ik een nono, ik heb al wel op internet zitten zoeken, maar weet eigenlijk niet zo goed waar ik op moet letten. Ik hoef geen concertzaal of een rijdende ghettoblaster, maar gewoon fatsoenlijk geluid en dat komt er nu absoluut niet uit...
Het lijkt me dat ik bijvoorbeeld door gewoon de speakers te vervangen het geluid van de Boost radio al kan verbeteren. Heeft iemand een aanbeveling voor een bepaald merk/type speakers? En is het het best om ze allemaal te vervangen of bijvoorbeeld alleen de voorspeakers?
Groet,
Stefan
Geluid Boost radio opwaarderen
- StefanV
- One wheel wonder
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Budget-tip: Dynamat - nadat ik de binnenkant van m'n deurpanelen daarmee bekleed had (voor 3 tientjes) klonk het geheel al een stuk beter. Het vervangen van de speakers is mijn volgende stap, al zijn er daarin net zoveel voorkeuren als dat er MINI-rijders zijn...
Volgens de intarwebz zou dit ok moet zijn (en iig bij mijn budget passen):
- Focal Access1 165A1 Compo 2-Wege 16.5cm Focal 165 A1 (€145)
- Focal Access1 690CA1 Coax 15x23cm / 6x9" Focal 690 CA1 (€125)
EDIT: ik weet zo niet of de cabrio dezelfde speakermaten heeft

Volgens de intarwebz zou dit ok moet zijn (en iig bij mijn budget passen):
- Focal Access1 165A1 Compo 2-Wege 16.5cm Focal 165 A1 (€145)
- Focal Access1 690CA1 Coax 15x23cm / 6x9" Focal 690 CA1 (€125)
EDIT: ik weet zo niet of de cabrio dezelfde speakermaten heeft
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors